قائم‌مقام کمیته امداد

مددکاران کمیته امداد سردمداران حافظ شان و منزلت خانوارهای تحت حمایت هستند

قائم‌مقام کمیته امداد با تأکید بر اینکه سیاست‌های فرهنگی باید در ارکان و اجزای این نهاد محرز و مشخص باشد، گفت: کار فرهنگی محور تمامی فعالیت‌های کمیته امداد است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ سید منصور برقعی قائم‌مقام کمیته امداد  در دومین دوره آموزشی معاونان و مدیران کمیته امداد استان با تأکید بر اینکه خانوارهای تحت حمایت نیازمند باور هستند، گفت: توجه ویژه به تعلیم و تربیت خانوارهای تحت حمایت و ارتقای سطح آگاهی‌ و باورهای این خانوارها از نمود کار فرهنگی است.

وی بابیان اینکه این نهاد سیاست‌های فرهنگی و احسان و حمایت از نیازمندان را بر محور قرآن تنظیم‌کرده، عنوان کرد: نخستین بند از سیاست‌های حمایتی این نهاد از آیه ۳۶ سوره نساء با موضوع بسط، تعمیق و ترویج مسئولیت دینی و اجتماعی آحاد جامعه در برابر والدین، نیازمندان، مساکین، هم‌نشینان و درراه ماندگان اقتباس شده است.

سید منصور برقعی با یادآوری اینکه کمیته امداد با تجربیات چندین ساله خود مهارت بسیار زیادی در نظام مددکاری کسب کرده، افزود: فعالیت مددکاری این نهاد استوار بر رهنمودهای دین اسلام به منظور دلجویی و حمایت از افراد محروم و مستضعف جامعه است.

برقعی با بیان اینکه مددکاران کمیته امداد سردمداران کار فرهنگی و حافظان شان و منزلت خانوارهای تحت حمایت هستند، گفت: حمایت مبتنی بر شناسایی خانوارهای محروم یکی از اصول نظام مددکاری است.

وی با اشاره به اینکه برخی از خانوارهای محروم و نیازمند هرگز به این نهاد مراجعه نمی‌کنند و کمیته امداد موظف است در قالب نظام مددکاری این خانوارها را شناسایی و تحت حمایت قرار دهد، ادامه داد: خدماتی که این نهاد به خانوارهای مددجو ارائه می‌کند زمان‌دار و به‌منظور توانمندسازی این خانوارها ارائه می‌شود.

برقعی با اشاره به اینکه طبق آمارها بانوان سرپرست خانوار و سالمندان تحت حمایت بسیاری در کشور تنها زندگی می‌کنند، تأکید کرد: مددکاران باید به‌منظور افزایش امید به زندگی در این جمعیت حمایتی آنان را تشویق به ازدواج مجدد کنند چراکه ازدواج یکی از مسیرهای توانمندسازی این افراد است.

وی با یادآوری اینکه هیچ نهاد و ارگانی به‌اندازه کمیته امداد به محرومین و دهک‌های آسیب‌پذیر جامعه نزدیک نیست و به همین دلیل کمیته امداد مسئولیت خطیری را در مقابل جامعه تحت حمایت بر عهده دارد، گفت: تعامل این نهاد با قوای سه‌گانه به‌منظور جلوگیری از گسترش فقر خانوارهای تحت حمایت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برقرار می شود.

 

انتهای پیام/ز

خانوارهای تحت حمایت نیازمند باور هستند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار