ضعیف‌ترهای آسیا مقابل بزرگان جهان/ بزرگ آسیا مقابل رده آخری های جهان

برخلاف ملی پوشان فوتبال کشورمان سایر تیم‌های آسیایی در ماه نوامبر با تیم‌های درجه یک و قدرتمند جهان دیدار تدارکاتی برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ر فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  تیم ملی فوتبال ایران قرار است در روزهای 18 و 22 آبان در دیدارهایی تدارکاتی به مصاف تیم های پاناما و ونزوئلا برود.

شاگردان کارلوس کی روش ابتدا 18 آبان در ورزشگاه لیبنائور گراتز اتریش به مصاف پاناما می روند که با کسب عنوان سوم رقابت های مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی در قاره آمریکای شمالی برای نخستین بار راهی جام جهانی شد و سپس 22 آبان در ورزشگاه گلردوم آرنهم هلند مقابل ونزوئلایی قرار می گیرند که در بین 10 تیم حاضر در رقابت های مقدماتی جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی در رتبه آخر قرار گرفت.

در واقع بازهم فدراسیون فوتبال ایران ترجیح داد بدون درنظر گرفتن اهمیت رویارویی با مدعیان جهانی در راه آماده سازی تیم ملی، به دلیل محدودیت های مالی بازی با تیم های درجه سوم و چهارم دنیا را در دستور کار قرار دهد و تیم ملی ایران در یکی از مهم ترین مراحل آماده سازی اش پیش از حضور در جام جهانی روسیه با پاناما و ونزوئلایی دیدار کند که به ترتیب در جایگاه 49 و 51 رنکینگ فیفا ایستاده اند و با ایران که در رتبه 34 این رنکینگ قرار گرفته است به ترتیب 15 و 17 پله اختلاف دارند.

حال با نگاهی به حریفان تدارکاتی سایر تیم های راه یافته از قاره آسیا به جام جهانی متوجه می شویم که آن ها با خزج هزینه هایی گزاف قصد دارند با حریفان سطح اول فوتبال دنیا دیدار کنند.

رونالدو و نیمار به مصاف سعودی ها و سامورایی ها می روند/ تقابل شاگردان کی روش با قعرنشین آمریکای جنوبی!

ژاپن، صدرنشین گروه دوم مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا ابتدا باید 10 نوامبر(19 آبان) در ورزشگاه پیر موری لیل فرانسه به مصاف برزیل، پرافتخارترین تیم ملی فوتبال دنیا که اکنون در جایگاه دوم رنکینگ فیفا حضور دارد برود. سامورایی ها همچنین 14 نوامبر(23 آبان) در ورزشگاه یان بریدل بروژ بلژیک با شاگردان روبرتو مارتینز در تیم ملی بلژیک که اکنون در جایگاه پنجم این رنکینگ ایستاده اند، تقابل می کنند.

رونالدو و نیمار به مصاف سعودی ها و سامورایی ها می روند/ تقابل شاگردان کی روش با قعرنشین آمریکای جنوبی!

عربستان که پس از 2 دوره غیبت با قرارگرفتن در جایگاه دوم گروه دوم مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا راهی جام جهانی روسیه شد هم 10 نوامبر در ورزشگاه ده فونتلو ویسو پرتغال میهمان کریستیانو رونالدو و هم تیمی هایش است. پرتغال مدافع عنوان قهرمانی رقابت های یورو است که اکنون در جایگاه سوم رنکینگ فیفا قرار دارد.

رونالدو و نیمار به مصاف سعودی ها و سامورایی ها می روند/ تقابل شاگردان کی روش با قعرنشین آمریکای جنوبی!

کره جنوبی، هم گروه ایران در مقدماتی جام جهانی هم قرار است در ماه نوامبر 2 بازی دوستانه در اولسان و سوون برگزار کنند. شاگردان شین تائه یونگ ابتدا 10 نوامبر به مصاف کلمبیا، تیم سیزدهم رنکینگ فیفا می روند و سپس چهاردهم همین ماه در ورزشگاه اولسان مونسو سوون با صربستان، تیم بیست و چهارم رنکینگ فیفا دیدار می کنند.

با نگاهی اجمالی به حریفان تیم های آسیایی در ماه نوامبر متوجه اختلاف سطح آن ها با رقیبان ایران می شویم. البته شاید بازی با تیم های سطح پایین تر جزء برنامه های تاکتیکی کی روش باشد اما منابع مالی محدود فدراسیون فوتبال هم در این امر بی تاثیر نیست و نبایست ضعف مسئولان فوتبال کشورمان در برگزاری دیدارهای دوستانه با تیم های بزرگ را تنها به برنامه های سرمربی تیم ملی ارتباط داد. به هرحال با این شکل از تدارکات یوزپلنگ های آسیا نبایست انتظار داشت کی روش و شاگردانش شق القمر کنند و برای نخستین بار تیم ملی ایران را به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی برسانند.

انتهای پیام/

ایران به مصاف پاناما و ونزوئلا می رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۶
بابا برو با تیم قوی بازی کن حداقل تو جام جهانی با تیم قوی افتادیم
آخرین اخبار