حاشیه‌های جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نیرو و علوم/

اقدام آتش به اختیار امیدی‌ها درباره غلامی/ روحانی شرق و غرب را بین دو وزیر جمع کرد/پای ترامپ هم به بهارستان باز شد!

حاشیه‌های جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نیرو و علوم را در این بسته خبری بخوانید.

 

از تذکر ناشتای لاریجانی به نمایندگان تا شرط روحانی برای وزیر علومبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه 7 آبان)  به ریاست علی لاریجانی و با دستور رای اعتماد به منصور غلامی و رضا اردکانیان، وزرای پیشنهادی علوم و نیرو آغاز شد.

این جلسه با حاشیه های جالبی همراه بود که در ادامه می‌خوانید:

 

 

جلسه علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی با دستور رای اعتماد به وزرای پیشنهادی علوم و نیرو آغاز شد.

۶ سال پیش
پای ترامپ هم به بهارستان باز شد

احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم اظهار کرد: برخی به گونه ای صحبت می کنند که گویا وزیر پیشنهادی وزارت علوم از جایگاه دیگری به مجلس معرفی شده است و باید بدانند که او را ترامپ معرفی نکرده است بلکه روحانی با 24 میلیون رأی او را به مجلس آورده است.

۶ سال پیش
محبی نیا: اگر غلامی پیش نماز باشد من پشت سر او نماز می‌خوانم!

جهانبخش محبی نیا نماینده مردم میاندوآب و تکاب گفت: اگر غلامی پیش نماز باشد من پشت سر او نماز می‌خوانم؛ اما وزیر پیشنهادی، توانایی اداره وزارت علوم را نخواهد داشت.

۶ سال پیش
نطق آتشین زرآبادی: آقای روحانی سرانجام کابینه جوان چه شد؟

سیدحمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در جریان روند رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم و در مخالفت با منصور غلامی گفت: آقای رئیس جمهور سخن‌ها و وعده‌هایتان را فراموش نمی‌کنیم سرانجام کابینه جوان، استفاده از ظرفیت زنان و اقلیت‌ها در کابینه چه شد؟ آیا قرار است حرف‌هایمان با عملکرد‌هایمان یکی نباشد؟

وی ادامه داد: ما نمایندگان مردم و زبانی برای بیان مطالبات آنان هستیم اگر نگوییم کابینه امیدتان همه را ناامید کرد اما با صدای بلند تکرار می‌کنیم که وعده‌هایتان اجرایی نشد.

۶ سال پیش
جلسه بررسی رأی اعتماد به وزرا دو شیفته شد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت غلامی و اردکانیان وزرای پیشنهادی علوم و نیرو خطاب به نمایندگان، گفت: برای اینکه بدانیم جلسه رای اعتماد در نوبت عصر هم ادامه میابند، باید رای گیری کنیم.

بر این اساس وکلای ملت با 196 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 3 رأی و ممتنع از مجموع 257 رأی مأخوذه با ادامه جلسه بررسی رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در نوبت عصر موافقت کردند.

 

۶ سال پیش
گعده‌هایی با منوهای مختلف سیاسی

اما آرامش و سکوت صحن علنی خیلی زود به پایان رسید و بار دیگر نمایندگان جلسات گروهی خود را آغاز کردند، نکته جالب اینجا بود جلسه بررسی صلاحیت این دو وزیر توانسته بود گعده‌هایی با جناح‌های سیاسی مختلف را شکل دهد.

گفتگوی نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با عارف رئیس فراکسیون امید یا امیرآبادی فراهانی نماینده قم در کنار کاظم جلالی رئیس فراکسیون مستقلان ولایی، خضری نماینده سردشت و تابش نایب رئیس فراکسیون امید.

۶ سال پیش

پس از پایان دفاعیات رئیس جمهور از وزرای پیشنهادی نیرو و علوم صحن علنی مجلس شورای اسلامی را ترک کرد، نمایندگان هم اطراف وی، رئیس جمهور را بدرقه کردند.

 

از تذکر ناشتای لاریجانی به نمایندگان تا شرط روحانی برای وزیر علوم

۶ سال پیش
طنین فریاد مرگ بر آمریکا در مجلس

هنگامی که روحانی در سخنرانی خود در مورد آمریکا صحبت می‌کرد و این جملات را بیان کرد: "شما آمریکایی ثبات و امنیت منطقه را به ریخته اید و با آوردن تروریست امینت سوریه را به هم زدید".

فریاد مرگ بر آمریکا در مجلس طنین انداز شد.

۶ سال پیش
روحانی شرق و غرب را با هم جمع کرد!

رئیس جمهور در میانه دفاع خود از وزرای پیشنهادی‌اش گفت: امروز بین دو وزیر شرق و غرب را جمع کردیم، وزیر علوم در شرق، استرالیا درس خوانده است و وزیر نیرو در غرب در کانادا درس خوانده است، صحبت‌های رئیس جمهور  خنده های وزرای پیشنهادی را به همراه داشت.

۶ سال پیش
اولین شرط روحانی با وزیر علوم چه بود؟

روحانی در زمان دفاع از وزیر پشنهادی علوم گفت: اولین شرطم با وزیر علوم این بود که محیط دانشگاه از آن همه دانشجویان، احزاب، جناح‌ها است و هیچ کسی در دانشگاه نباید احساس بی پشتوانگی کند.

تذکر ناشتای لاریجانی به نمایندگان مجلس/ اقدام آتش به اختیار امیدی‌ها درباره غلامی/ روحانی شرق و غرب را بین دو وزیر جمع کرد!

۶ سال پیش
تذکر ناشتای لاریجانی به نمایندگان

رئیس جمهور برای دفاع از وزرای پیشنهادی خود در پشت جایگاه قرار می‌گیرد، اما وکلای ملت همچنان ایستاده و بیشتر در ردیف‌های جلو به صورت گعده‌های چندنفره تجمع کرده‌اند که این امر اعتراض لاریجانی رئیس مجلس را درپی دارد. وی بارها حتی با خواندن نام برخی نمایندگان از آنها می‌خواهد تا بر کرسی‌های خود تکیه زده تا فضا برای سخنرانی روحانی آماده شود.

در میانه سخنرانی رئیس جمهور در دفاع از وزرای پیشنهادی خود، برخی از نمایندگان در حال رفت و آمد در مجلس بودند که با تذکر لاریجانی رو به رو شدند؛ رئیس مجلس خطاب به روحانی گفت: آقای دکتر شما هم تنفسی کنید.

از تذکر ناشتای لاریجانی به نمایندگان تا شرط روحانی برای وزیر علوم

۶ سال پیش

فراکسیون نمایندگان ولایی با دو وزیر پیشنهادی موافق هستند، اما فراکسیون مستقلان ولایی تنها کمی بیشتر از 50 درصد نسبت به غلامی وزیر پیشنهادی علوم نظر مثبت داده است ولی بحث بر روی غلامی در فراکسیون امید داغ‌تر است و تنها 8 نفر از اعضاء نسبت به وی رأی مثبت داده‌اند و قرار شده تا اعضاء آتش به اختیار عمل کرده و هرکسی نظر خود را در صحن علنی به صورت مستقل نسبت به غلامی وزیر پیشنهادی علوم ارائه کند.

اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو را می‌توان وزیری دانست که بدون دست‌انداز و مانعی رأی اعتماد وکلای ملت را کسب کند اما غلامی شاید با موانعی روبه رو شده و با نمره‌ای ناپلئونی در آزمون امروز مجلس قبول شود.

۶ سال پیش

درهای صحن علنی مجلس ساعت 8:07 صبح باز شد و بعد از قرائت دستورکار و تلاوت آیاتی از قرآن، حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور با همراهی واعظی مسئول دفتر رئیس‌ جمهور، مطهری نایب رئیس دوم، نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی، تابش عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید و تعدادی دیگر از نمایندگان وارد شد.

قبل از ورود روحانی به جلسه علنی، ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، حجت‌الاسلام علوی وزیر اطلاعات، سورنا ستاری معاون علوم و فناوری رئیس‌جمهور، اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو و غلامی وزیر پیشنهادی علوم مشتاق‌تر و همراه‌تر از دیگر وزرا در صندلی‌های سبز ردیف جلوی جلسه نشسته بودند.

بعد از ورود رئیس‌جمهور جهانگیری معاون اول، زنگنه وزیر نفت، سیف رئیس بانک مرکزی، حاتمی وزیر دفاع نیز به صحن علنی وارد شدند.

 

از تذکر ناشتای لاریجانی به نمایندگان تا شرط روحانی برای وزیر علوم

 

تذکر ناشتای لاریجانی به نمایندگان مجلس/ اقدام آتش به اختیار امیدی‌ها درباره غلامی/ روحانی شرق و غرب را بین دو وزیر جمع کرد!

۶ سال پیش
انتظار خبرنگاران و عکاسان برای آغاز رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت

خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران قبل از ساعت 8 صبح پشت درهای صحن علنی مجلس شورای اسلامی حضور یافته‌اند، مانند همیشه عکاسان مشتاق‌تر و عجول‌تر از بقیه برای شکار لحظه‌هایی ناب در صف جلو ایستاده‌اند.

اما خبرنگاران بیکار ننشسته‌اند و به دنبال گرفتن خبرهایی از سه فراکسیون تخصصی مجلس هستند زیرا قرار بوده آن‌ها درباره غلامی و اردکانیان رای‌گیری کنند.

۶ سال پیش

 انتهای پیام/

جلسه رای اعتماد به دو وزیر دولت 

رای اعتماد مجلس به اردکانیان و غلامی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
ای خدا کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۹ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
ای خدا کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۶
یعنی همه چی حله؟
آخرین اخبار