مدیرکل ارشاد بوشهر:

گروه‌های برتر هفتمین سوگواره تعزیه استان بوشهر مشخص شدند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: گروه‌های برتر هفتمین سوگواره تعزیه استان بوشهر مشخص شدند.

گروه‌های برتر هفتمین سوگواره تعزیه استان بوشهر مشخص شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،با اشاره به برگزاری هفتمین سوگواره تعزیه استان بوشهر در جزیره خارگ اظهار داشت: این سوگواره به مدت سه روز برگزار شد که هفت مجلس تعزیه اجرا شد.

وی با اشاره به برگزاری تعزیه‌های باکیفیت در این سوگواره، خاطرنشان کرد: هیئت داوران سوگواره متشکل از فرید میرشکار، علیرضا میرشکاری و غلامحسین بارونی بود که با جمع‌بندی آثار اجرا شده گروه‌های برتر را معرفی کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بیان کرد: هنر والای تعزیه افزون بر جنبه‌های اعتقادی و عاطفی، جلوه‌های تصویری و حرکات نمایشی چشمگیری را به همراه دارد.

وی افزود: این سوگواره به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه خارگ، انجمن هنر‌های نمایشی، کانون تعزیه استان، هیئت تعزیه خوانی ابوالفضل خارگ و همراهی نهاد‌های فرهنگی هنری برگزار شد.

ماحوزی ادامه داد: از مجموع هفت مجلس در سوگواره، مجلس شهادت حضرت عباس از جزیره خارگ و مجلس شهادت حر از روستای زیارت به عنوان گروه‌های برتر و مجلس شهادت سیدالشهداء از روستای جتوط مورد تقدیر قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: در مراسم اختتامیه این سوگواره از گروه‌های تعزیه برتر سوگواره با اهداء لوح سپاس و هدایا تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام /ز

گروه‌های برتر هفتمین سوگواره تعزیه استان بوشهر مشخص شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.