معاون وزیر نیرو خبر داد:

استان های خوزستان،شیراز و توابع تهران دارنده بیشترین تلفات انرژی در کشور/سقف برقِ زمان پیک مصرف به 58 هزار مگاوات خواهد رسید

فلاحتیان گفت:استان های خوزستان،شیراز و توابع تهران دارنده بیشترین تلفات انرژی در کشورهستند.

استان های خوزستان،شیراز و توابع تهران دارنده بیشترین تلفات انرژی در کشور/سقف برقِ زمان پیک مصرف به  58 هزار مگاوات خواهد رسیدبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،هوشنگ فلاحتیان معاون وزارت نیرو با حضور درغرفه وزارت نیرو در نمایشگاه بین المللی مطبوعات اظهار کرد:بیشترین اتلاف انرژی برق کشوربه استان های خوزستان ، شیراز و توابع تهران اختصاص دارد.

وی ادامه داد: امسال با افزایش 0.5 درصدی گرما در تهران نسبت به سال قبل، شاهد افزایش 7 درصدی  مصرف برق بوده ایم.بطوریکه حتی در زمان پیک مصرف این رقم به  11000 هزار مگاوات رسیده است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به افزایش میزان مصرف برق در کشور که عمده آن به بخش صنعت اختصاص دارد،افزود:این روند صعودی به حدی رسیده که  در روزهای پیک مصرف ازمرز 55 هزار مگاوات عبور کرده است.

فلاحتیان بیان کرد:با برنامه ریزی های صورت گرفته میزان  راندمان در چرخه تولید به 3500 مگاوات افزایش خواهد یافت.همچنین  سه سطح برنامه ریزی برای  سال 97 پیش بینی شده تا  بتوانیم در زمان پیک مصرف سقف برق مورد نیاز رابه  58 هزار مگاوات برسانیم.

وی تصریح کرد:از نیمه دوم سال تعمیرات و بهسازی نیروگاه های برق آغاز و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت و با قراردادی که با یکی از شرکت های داخلی بسته شده در حال افزایش راندمان نیروگاه های سیکل ترکیبی هستیم.

معاون وزیر نیرو ادامه داد:تلفات برق در ابتدای دولت 15 درصد بود که با تلاش صورت گرفته به 11 درصد رسید و در سند چشم انداز برنامه توسعه ششم توسعه این رقم به 8 درصد خواهد رسید.

فلاحتیان با بیان اینکه برنامه هایی برای کاهش خاموشی در دست اجراست ،اظهار کرد:احداث 20 هزار مگاوات نیروگاه جدید طی 4 سال آینده 40 درصد خاموشی برق را کاهش می دهد که در بخشی توسط انرژی های نو تامین می شود و این امر گام مثبتی برای محیط زیست نیز به شمار می رود.

وی با اشاره به بدهی وزرات ونیرو به بخش خصوصی مطرح کرد: بدهی وزارت نیرو به شرکت های خصوصی تولیدکنندگان برق در حدود 14 هزار میلیارد تومان است و بدهی به شرکت های تولیدکننده تجهیزات به 2500 میلیارد تومان می رسد.

معاون وزیر نیرو در پایان گفت: سالیانه 240 میلیارد کیلووات در داخل کشور برق به فروش می رسد وبه دلیل تفاوت قیمت میان برق تمام شده که یارانه به آن تعلق می گیرد و دریافتی از مشترکان ،این صنعت ،شرایط یک بنگاه اقتصادی را نداشته و زیان ده شده است .بنابراین درصورت واقعی شدن قیمت برق طی برنامه ششم بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

تلفات برق در برنامه ششم توسعه به 8 درصد کاهش خواهد یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار