کشف گور جمعی قربانیان داعش در شمال عراق

نیرو‌های عراقی در ادامه عملیات خود در منطقه الحویجه یک گور جمعی کشف کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، نیروهای عراقی اکنون در حال انجام عملیات بزرگی علیه گروه تروریستی داعش در منطقه الحویجه هستند تا عناصر تروریستی را از این بخش از کشور عراق که سال‌ها تحت اشغال بوده است، بیرون برانند.

بر اساس اعلام فرماندهی ارتش، نیروهای عراقی یک گور جمعی کشف کرده اند که در آن اجساد «سربازان، افسران پلیس و نزدیک به 50 نفر دیگر که به دست داعش در منطقه الحویجه اعدام شده اند» دیده می‌شود.

بر اساس اعلام رئیس پلیس منطقه کرکوک، از آنجا که صدها سرباز و افسر پلیس که علیه تروریست‌ها مبارزه می‌کردند اکنون مفقود شده اند، کارشناسان قصد دارند این اجساد را با دقت مورد بررسی قرار دهند.

بر اساس گزارش‌ها، پیشتر بیش از 100 غیرنظامی در این منطقه مفقود شده اند و اجساد کشف شده در این گور جمعی همگی در سال 2014 و هنگامی که داعش کنترل این منطقه را در دست داشته است، اعدام شده اند.

پیش از این، در نزدیکی روستای ابوصحرا واقع در جنوب شرقی الحویجه دو گور جمعی مشابه دیگر کشف شدند که در آن اجساد سربازان عراقی به چشم می‌خورد.

پیش از انجام این عملیات، نزدیک به 2 هزار عنصر تروریستی این منطقه را اشغال کرده بودند. در روز 11 اکتبر، اعلام شد ارتش عراق، الحویجه را به طور کامل از اشغال تروریست‌های داعشی آزاد کرده است.

از آغاز حملات داعش در سال 2014، بخش‌های شمالی و غربی عراق درگیر خشونت‌های وحشیانه شده اند. عناصر تروریستی به آدم‌ربایی، اعدام و به برده گرفتن هزاران غیرنظامی پرداختند و اقلیت‌های قومی و مذهبی مانند ایزدیان را هدف قرار گرفتند. سازمان ملل متحد از جامعه بین‌الملل درخواست کرده است جنایات داعش علیه ایزدیان را به عنوان نسل‌کشی اعلام کنند.

انتهای پیام/

 

جنایات داعش در عراق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار