نایب قهرمانی بسكتبالیست‌های با ویلچر در آسیا با طعم سهمیه جهانی

تیم ملی بسكتبال با ویلچر ایران با كسب عنوان نایب قهرمانی آسیا و كسب سهمیه مسابقات جهانی به كار خود در پکن پایان داد.

به گزارش خبرنگار  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی بسكتبال با ویلچر ایران در رقابت‌های قهرمانی بسكتبال با ویلچر آسیا و اقیانوسیه حضور پیدا كرد و از اول آبان ماه نبرد‌هایش در این رقابت‌ها آغاز شد. مردان ملی‌پوش كشورمان در پایان این مسابقات كه به میزبانی شهر پكن برگزار شده بود موفق شدند به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا كرده و برگی دیگر در تاریخ افتخارات ورزش‌های جانبازان و معلولین ایران رقم بزنند.

مردان بسكتبال با ویلچر كشورمان با هدایت «محمدرضا دستیار» 28 مهر ماه  راهی چین شدند تا در این دوره از رقابت‌های قهرمانی بسكتبال با ویلچر آسیا و اقیانوسیه كه قرار بود با حضور چهارده تیم در بخش مردان از یکم تا ششم آبان ماه پیگیری شود ، شركت كند. این مسابقات از آنجایی برای تیم ملی ایران اهمیت بیشتری داشت، كه می‌توانست به منزله كسب سهمیه مسابقات جهانی قلمداد شود و مردان ملی‌پوش بسكتبال با ویلچر ایران برای رسیدن به بلیت مسابقات جهانی محكوم به كسب نتیجه قابل توجه در این رقابت‌ها بودند.

**نایب قهرمانی با طعمِ سهمیه جهانی

شاگردان دستیار بر اساس قرعه مسابقات در مرحله مقدماتی با تیم‌های عربستان سعودی، تایلند و نیوزلند هم گروه بودند و در گام نخست باید به مصاف تیم ملی عربستان می‌رفتند. این دیدار برای مردان كشورمان با یک پیروزی قاطع همراه بود و موجب شد این تیم با نتیجه 85 بر 31 موفق به شكست حریف خود شده و گام نخست را محكم بردارد.

تیم ملی نیوزلند دومین حریف ایران در این رقابت‌ها بود، تیمی كه به راحتی مغلوب تیم ملی ایران شد. در این مسابقه مردان بسكتبال با ویلچر كشورمان موفق شدند با حساب 91 بر 15 و با اختلاف بسیار زیاد دومین حریف شان را از پیش رو بردارد. در گام سوم تیم ملی باید به مصاف تایلند می‌رفت. دیدار دو تیم ایران و تایلند یكی از دیدارهای تماشایی مرحله گروهی از آب در آمد و در نهایت مردان ایران با شكست دادن تایلند موفق شدند با سه پیروزی از سه بازی خود در مرحله گروهی، راهی مرحله بعدی مسابقات شوند.

نایب قهرمانی بسكتبالیست‌های ایران در قاره كهن / دستاوردهای یك نبرد آسیایی //// ويژه خزاعلي////

مرحله یك چهارم نهایی برای تیم ملی ایران در شرایطی برگزار شد كه این تیم باید به مصاف تیم میزبان می رفت. مردان بسكتبال با ویلچر كشورمان در صورت پیروزی مقابل چین و رسیدن به جمع چهار تیم برتر موفق می‌شدند سهمیه مسابقات جهانی آلمان را تصاحب كنند از همین رو دیدار با چین برای تیم ملی ایران بسیار حائز اهمیت بود. تیم كشورمان در دیدار مقابل چینی كه از امتیاز میزبانی بهره‌مند بود، در دیداری نزدیک به پیروزی رسید تا ضمن رسیدن به نیمه‌نهایی و جمع چهار تیم، بلیت مسابقات جهانی هامبورگ را بدست بیاورد. ملی‌پوشان کشورمان در این دیدار با نتیجه  86 بر 45  تیم میزبان را مغلوب کردند و موفق شدند در زمره چهار تیم برتر این رقابت‌ها قرار بگیرند.

در مرحله نیمه‌نهایی ، تیم ملی كشورمان حریف تیم ملی ژاپن شد. پیروزی مقابل ژاپن برای بسكتبالیست‌های ایران به منزله رسیدن به فینال بود. اتفاقی كه رخ داد و مردان ایران با غلبه بر ژاپن راهی دیدار نهایی شدند. دیداری كه باید مقابل استرالیا برگزار می‌كردند. تیم ایران در نبرد نهایی این رقابت‌ها به مصاف استرالیا رفت و با نتیجه 80 بر 54 مغلوب حریف شد و به مقام نایب قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا كرد. تیم ملی بسکتبال باویلچر مردان ایران علاوه بر کسب عنوان نایب قهرمانی سهمیه مسابقات جهانی 2018 را که به میزبانی آلمان و در شهر هامبورگ برگزار می شود، به‌دست آورد. علاوه بر ایران، تیم‌های استرالیا، ژاپن و کره نیز در بخش مردان موفق به کسب سهمیه شدند.

در پایان این مسابقات «امید هادی اظهر» كه یكی از لژیونرهای تیم ایران در این رقابت‌ها بود، موفق شد به عنوان بهترین و ارزشمندترین بازیكن مسابقات لقب بگیرد. این بازیكن كه در لیگ كشور تركیه بازی می‌كرد، در فصل پیش رو در لیگ اسپانیا به میدان خواهد رفت. انتخاب این بازیكن به عنوان ارزشمندترین بازیكن، یكی از اتفاقات خوب این رقابت‌ها در این مسابقات بود.

نایب قهرمانی بسكتبالیست‌های ایران در قاره كهن / دستاوردهای یك نبرد آسیایی //// ويژه خزاعلي////

**جنگ با تمام توان

«عادل طرفی»، كاپیتان تیم ملی بسكتبال با ویلچر ایران یكی از تاثیرگذارترین بازیكنان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به شمار می‌رفت. بازیكنی كه به تنهایی علاوه بر بعد فنی، بار ِ روانی تیم را نیز به دوش كشید و در مواقع حساس با حمایت از بازیكنان هم‌تیمی‌اش به حفظ روحیه تیم ایران كمک كرد. طرفی از عملكرد تیم ایران در مسابقات پكن می‌گوید: «مهم‌ترین نكته‌ای كه باید به آن اشاره كنم این است كه تیم ما در این مسابقات با تمام توان جنگید و هر چه در توان داشت ارائه داد. خوشبختانه دعای مردم بدرقه راه ما بود و موجب شد بتوانیم نتایج قابل قبولی كسب كرده و در نهایت سهمیه جهانی را كسب كنیم.

نایب قهرمانی بسكتبالیست‌های ایران در قاره كهن / دستاوردهای یك نبرد آسیایی //// ويژه خزاعلي////

تمام تلاش ما در این راستا بود كه در فینال نیز به پیروزی برسیم اما استرالیا بهتر كار كرد و دست ما از مدال طلا كوتاه ماند. پیش‌بینی می‌كردیم كار سختی داشته باشیم. ما در این مسابقات تنها یک باخت داشتیم و فكر می‌كنم در مجموع عملكردمان قابل قبول بود. هم بچه‌ها و هم كادر فنی با همه وجودشان تلاش كردند. دوست داشتیم قهرمان شویم و جام قهرمانی را به ایران بیاوریم اما نایب قهرمانی و بلیت مسابقات جهانی هامبورگ نیز دستاورد خوبی از این رقابت‌ها به شمار می‌رود.»

انتهای پیام/

بررسی عملكرد تیم ملی بسكتبال با ویلچر در قهرمانی آسیا

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار