مدیر عامل سابق باشگاه استقلال:

شرایط خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس فراهم نیست

واعظ آشتیانی معتقد است در حال حاضر شرایط خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس فراهم نیست زیرا فروش این دو باشگاه توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرنگارفوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان امیر واعظ آشتیانی کارشناس حوزه اقتصاد ورزش و مدیر عامل سابق باشگاه استقلال در   گفت و گو با رادیوگفت و گو درباره شرایط واگذاری ورزش به بخش خصوصی اظهار کرد: دولت باید بستر ساز ورزش در کشور و فراهم کننده مقدمات آن باشد. خصوصی سازی ورزش در ایران معنایی ندارد. آیا می خواهید استادیوم ها را به مردم واگذار کنید؟ باید بدانیم چه چیزی را در ورزش می خواهیم خصوصی سازی کنیم. به جای خصوصی سازی باید بستری آماده کرد تا علاقمندان در این عرصه سرمایه گذاری کنند. مجموعه ورزش  پتانسیل خصوصی شدن را ندارد. شرایط برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فراهم نیست چرا که ما اقتصاد ورزش و درآمدی نداریم ضمن این که فروش این دو باشگاه توجیه اقتصادی ندارد.

اوتصریح کرد: مشکلات پیش آمده بر سر راه  خصوصی سرخابی های پایتخت ارتباطی به سازمان خصوصی سازی ندارد. اگر کوتاهی در این مورد صورت گرفته است، هیئت وزیران باید پاسخگو باشد.

واعظ آشتیانی گفت: دو سال پیش که  سازمان خصوصی سازی قصد داشت استقلال و پرسپولیس را واگذار کند در واقع به دنبال فروش برند این دو باشگاه  بود. در حال حاضر مشاهده می کنیم در تمام کشور با نام این دو باشگاه انواع رستوران، هتل و اماکن تفریحی وجود دارد، پس چگونه می توان گفت این دو باشگاه برند هستند.

کارشناس حوزه اقتصاد ورزش اضافه کرد: گفته می شود استقلال و پرسپولیس شرکت هستند. آیا بر اساس قوانین شرکت ها در سال های گذشته این دو باشگاه حسابرسی مالی انجام داده اند؟ آیا مجمع های عمومی در این دو باشگاه برگزار شده است؟ آیا میزان ضرر و زیان باشگاه ها و موفقیت مدیران ارزیابی شده است؟ با این وضعیت نمی توان سرخابی ها را واگذار کرد زیرا میزان طلب و بدهی های آن ها مشخص نیست. ضمن این که در دنیا هیچ گاه باشگاه های زیان ده به مردم واگذار نمی شود.

مدیرعامل سابق باشگاه استقلال خاطر نشان کرد: دو باشگاه از ضعف مدیریت رنج  می برند. اهالی ورزش این ناتوانی ها را پررنگ نشان داده اند و راه حل آن را خصوصی سازی معرفی می کنند در صورتی که این گونه نیست. اگر این باشگاه ها مدیریتی توانمند داشتند و براساس قانون حرکت می کردند حتی اگر دچار زیان می شدند برای مردم و دولت قابل توجیه بود.

او بیان کرد: باید اقتصاد ورزش به ورزش حرفه ای اولویت داده شود. در تمام دنیا مشهورترین برندها حامیان مالی باشگاه های معروف هستند. اگر اقتصاد یک کشور حتی در سطح متوسطی باشد، اقتصاد ورزش رونق می یابد. باید یاد بگیریم چگونه با وجود این همه کارخانه به اقتصاد ورزش کمک کنیم. اقتصاد ورزش به اقتصاد کلان یک کشور گره خورده است.

 

انتهای پیام/ 

 

 

اظهارات واعظ آشتیانی درباره خصوصی سازی سرخابی ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار