وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:

فعال‌سازی کریدور شمال- جنوب در نواحی شرقی و غربی خزر

آخوندی گفت: از روسیه می‌خواهیم تا اقدامات لازم برای تسهیل امور مربوط صدور مجوزهای كشتیرانی و تردد در بندر آستاراخان و تشریفات گمركی را فراهم آورد.

دیدار وزیر راه و شهرسازی با وزیر حمل و نقل روسیه/ تأکید بر فعال‌سازی کریدور شمال- جنوب در نواحی شرقی و غربی خزر/ استقبال از ایجاد تأسیسات لجستیکی در ۲ کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر خود به روسیه با وزیر حمل ونقل این کشور دیدار و پیرامون گسترش همكاری‌های دوجانبه به مذاكره و تبادل نظر پرداخت.

در این دیدار آخوندی ضمن رضایت بخش خواندن روابط ۲ كشور در حوزه همكاری‌های حمل ونقل به ویژه استفاده از ظرفیت‌های زیرساختی بر فعال کردن كریدور شمال-جنوب بویژه در شرق و غرب دریای خزر تاكید کرد.

وی ایجاد تاسیسات لجستیكی در كشور باتوجه به ظرفیت‌های زیرساختی را حائز اهمیت دانست و پیشنهاد داد: برای این منظور می‌توان كنفرانسی را با حضور كشورهای ایران، هند و روسیه جهت فراهم کردن فضایی برای بخش‌های خصوصی سه كشور جهت تبادل نظر برگزار كرد.

آخوندی همكاری ۲ كشور در زمینه راه‌آهن را نیز مثبت و رو به رشد ارزیابی كرد.

وی همچنین از طرف روسی درخواست کرد تا اقدامات لازم برای تسهیل امور مربوط صدور مجوزهای كشتیرانی، تردد كشتی‌های ایرانی در بندر آستاراخان و تشریفات گمركی را فراهم آورد.

در این دیدار ماکسیم سوکولوف وزیر حمل و نقل روسیه فعال‌سازی کریدور شمال – جنوب را به ویژه با رشد فزاینده تبادلات کالا میان روسیه و هند برای روسیه حائز اهمیت برشمرد و از پیشنهاد طرف ایران مبنی بر برگزاری کنفرانس جهت فعال‌سازی کریدور مذکور استقبال کرد.

وی همچنین ساخت راه‌آهن رشت-آستارا را در فعال کردن بیشتر کریدور شمال –جنوب بسیار پراهمیت خواند و از هر پیشنهادی در این زمنیه استقبال کرد.

وزیر حمل و نقل روسیه گفت: کشور روسیه در زمینه‌ای در مراکز لجستیکی تجارب ارزشمندی دارد و نسبت به ایجاد مراکز لجستیکی در ۲ کشور استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

استقبال از ایجاد تأسیسات لجستیکی در ۲ کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار