مدیرکل بهزیستی استان قم؛

صدور مجوز برای یک مرکز مشاوره تلفنی در قم

برای ایجاد یک مرکز مشاوره تلفنی در استان مجوز صادر کردیم تا مردم با تماس با تلفن این مرکز مشاوره دریافت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛ رضا سلیقه، مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به نظارت سازمان بهزیستی بر مراکز مشاوره استان قم اظهار کرد: کارشناسان این سازمان به صورت مستمر از مراکز مشاوره استان بازدید می‌کنند و در صورت لزوم به مراکز تذکر داده می‌شود تا در مراکز مشاوره استان شاهد ارائه کاری علمی و مورد تائید به مردم باشیم.

وی ادامه داد: به دنبال این هستیم که مشاوره‌ها در مراکز مشاوره استان به صورت تخصصی باشد و هر کارشناس در این مراکز تنها در حوزه تخصص خودش مشاوره بدهد، در استان قم یک سری مراکز مشاوره تخصصی در حوزه کودک، اشتغال و کودکان استثنائی داریم.

مدیرکل بهزیستی استان قم افزود: برای ایجاد یک مرکز مشاوره تلفنی در استان مجوز صادر کردیم تا مردم با تماس با تلفن این مرکز مشاوره دریافت کنند، البته استفاده از مشاوره تلفنی بخش خصوصی هزینه دارد، اما کارشناسان سازمان بهزیستی در سامانه تلفنی 1480 در زمینه مشکلات فردی و خانوادگی به صورت رایگان به مردم مشاوره می‌دهند.

سلیقه با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی در استان قم اظهار کرد: این اورژانس به صورت ماهانه آمار فعالیت خود را به دادگستری و پلیس آگاهی ارائه می‌دهد تا بررسی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد، اورژانس اجتماعی در استان قم فعال است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از میان کل کودکان خیابانی و زنان در معرض آسیبی که در استان قم شناسایی می‌شوند، حدود 40 تا 50 درصد بومی استان نیستند که این افراد به شهرهایشان بازگردانده می‌شوند، بقیه آن‌ها هم که بومی استان قم هستند در صورت امکان تحویل خانواده‌هایشان می‌شوند یا اینکه در مراکز اداره کل بهزیستی استان مورد نگهداری قرار می‌گیرند. 

انتهای پیام/ت

وجود مراکز مشاوره تخصصی در حوزه کودک، اشتغال و کودکان استثنائی در قم

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.