مشاهده یک شئی خارجی در فضا/ آیا داستان آدم‌فضایی‌‎ها واقعیت دارد؟

منجمان و اخترشناسان به دنبال کشف ماهیت اصلی شئی کوچک و پرسرعتی هستند که اخیرا در منظومه شمسی مشاهده شده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیا این شئی یک ستاره دنباله‌دار است؟ یک شبه‌ستاره است؟ ناسا هیچ نظر قاطعی در این رابطه ندارد. آژانس فضایی هنوز نمی داند این شئی چیست و از کجا آمده است. اما گفته که حرکات و رفتارهای این شئی نورانی به اجرام فضایی هیچ شباهتی ندارد و این طور به نظر می رسد که اصلا به منظومه شمسی تعلق نداشته باشد.

ناسا بیان داشته که اگر این ادعا ثابت شود، این برای نخستین بار خواهد بود که مشاهده‌ی یک شئی میان‌ستاره‌ای توسط فضانوردان تایید شده است.

پاول چادس، مدیر مرکز مطالعات اشیاء نزدیک به زمین در این رابطه بیان داشته: «ما چند دهه است که منتظر این روز هستیم. از سالیان دور همیشه فرضیه های متعددی در رابطه با وجود چنین ستاره‌سان‌هایی وجود داشت و گفته می شد که چنین اشیایی در میان منظومه های مختلف خورشیدی در حرکت هستند. اما این نخستین بار است که سندی برای اثبات این ادعاها بدست آمده است.»

تاکنون همه شواهد بر این اصل استوار هستند که این شئی بین ستاره‌ها و منظومه ها حرکت دارد، اما برای اثبات این فرضیه به مدارک و اسناد بیشتری نیاز است.

 مشاهده یک شئی خارجی در فضا/ آیا داستان آدم‌فضایی‌‎ها واقعیت دارد؟

ناسا برای کشف اطلاعات بیشتر در این رابطه، تلکسوپ های متعددی در زمین و فضا را به رصد کردن این موضوع اختصاص داده است.

فعلا به صورت موقتی نام A/2017 U1 برای این شئی انتخاب شده است. کارشناسان اعتقاد دارند که این شئی خارجی کمتر از ۴۰۰ متر قطر دارد و با سرعت ۲۵٫۵ کیلومتر در هر ثانیه حرکت می کند.

این جسم نخستین بار در ۱۹ اکتبر، مصادف با ۲۷ مهر ماه توسط تلسکوپ Pan-STARRS 1 دانشگاه هاوایی مشاهده شده است.

راب وریک، محقق فوق دکترای موسسه فضاشناسی دانشگاه هاوایی، نخستین فردی بود که این جسم را مشاهده کرده و متوجه شد که با دیگر اجرام آسمانی متفاوت است. وی در این باره گفته: «حرکات این جرم آسمانی با هیچ یک از حرکات مرسوم شهاب‌سنگ ها یا ستاره‌های دنباله‌دار یکی نیست و در دایره رفتارهای آنها نمی گنجد. به همین خاطر ما گمان می کنیم که از منظومه دیگری وارد منظومه خورشیدی شده باشد.»

در آخر هم لازم است اشاره کنیم که این جسم هر چه که باشد، تهدیدی برای زمین بشمار نخواهد رفت.

 

منبع:روزیاتو

انتهای پیام/

آدم فضایی ها وجوددارند؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.