وجگانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

آزمایشگاه‌های کشور در لبه پرتگاه ورشکستگی

رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان با اشاره به دیر کرد بیمه‌ها در پرداخت مطالبات آزمایشگاهیان از خطر تعطیلی آزمایشگاه‌های کشور به علت بدهی خبر داد.

قرارگیری آزمایشگاه‌های ایران در لبه پرتگاه ورشکستگیمحمد وجگانی رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران و رئیس انجمن ایمونولوژی و آلرژی  در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در مورد جریان بدهی بیمه ها به جامعه آزمایشگاهیان  بیان کرد : به طور کلی موضوع مطالبات آزمایشگاها از بیمه ها موضوع جدیدی نیست اما طی دهه گذشته دیر کرد در پراخت آنها به مرز بیش از یک سال نیز رسیده است.

وی گفت: هم اکنون نیز  چند ماهی از مطالبات آزمایشگاه ها از برخی بیمه ها می گذرد و این در ساختار طرح تحول و مشکلات ناشی از آن گره خورده است و انتظار می رود با تمهیدات مسئولان در زمینه اصلاح نقاط ضعف طرح تحول سلامت به ویژه در زمینه معوقات بیمه ها به مراکز درمانی و آزمایشگاه ها،  دولت بر این مشکل فائق شود.

رقم بدهی بیمه ها به جامعه آزمایشگاهیان در سازمان نظام پزشکی اعلام شده است

رئیس جامعه علمی آزمایشگاهیان ایران با اشاره به اینکه در زمینه دیرکرد بیمه ها در پرداخت معوقه هایشان به نظام سلامت، فعلا مساله مهم آسیبی است که از این تاخیر جان آزمایشگاه ها را نشانه گرفته است، افزود:  زیرا بسیاری از آزمایشگاه ها به علت این دیرکرد های پرداختی بر  لبه پرتگاه ورشکستگی قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: برخی از آزمایشگاه ها به واسطه شرایط زیاندهی بالا در حال تعطیلی هستند، طی یکی 2 هفته اخیر نیز متاسفانه سه الی چهار آزمایشگاه به علت  پرداخت نشدن به موقع مطلباتشان از سوی بیمه ها و بدهی هایی که به شرکت های تجهیزات پزشکی داشتند با اعلام ورشکستگی تعطیل شدند.

 وجگانی با بیان اینکه رقم دقیق  بدهی ها در جلسه ای که در گذشته با سازمان نظام پزشکی برگزار شده بود، اعلام شده است، یادآور شد : این مبلغ  رقم قابل توجه و نگرانی از تعطیلی سایر آزمایشگاه های کشور کاملا جدی است،  به گونه ای که تنها یکی از آزمایشگاه های بیمارستانی پایتخت بالغ بر 6 میلیارد تومان از برخی بیمه ها بدهکار است و به تازگی نیز به ناچار از یکی از بیمه ها 2 میلیارد تومان قرض کرده است تا بتواند حداقل حقوق و دیر کردهای کارمندان را پرداخت کند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
من خودم فوق لیسانس آزمایشگاه هستم ..بیمارانی داریم که هرماه وگاهی ماهی دو یاچند بار به آزمایشگاه مراجعه میکنند وهمان آزمایشات دوباره تکرار می شود.یکی ازعلت ها این است که،بیمارهرماه به چندپزشک مراجعه می کندوهرکدام خواسته یا ناخواسته آزمایشات را دوباره می نویسند.
آخرین اخبار