میرلوحی:

30 درصد آلودگی هوا به دلیل کامیون ها است

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت: ۳۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به کامیون هایی است که بیش از ۱۰ سال از عمر مفید خود را سپری کرده اند.

30 درصد آلودگی هوا به دلیل کامیون ها استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود میرلوحی عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در هفدهمین جلسه رسمی شورای شهر اظهار داشت: اینکه در بیان آمار و ارقام روزهای آلوده شهر تهران گفته می شود که تعداد این روزها از ۷ ماه و نیم به ۳ ماه در طول سال رسیده است خبر خوبی است اما مسأله این است که همین ۳ ماه روز آلوده، در دو فصل پاییز و زمستان قرار دارند.

وی ادامه داد: با اوصافی که از شرایط هوای شهر تهران به گوش می رسد، یعنی ما یک روز در میان شاهد تشدید آلودگی هوا در این شهر هستیم.

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشی که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شده است، ۳۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به کامیون ها است که بیش از ۱۰ سال از عمر مفید خود را سپری کرده اند.

میرلوحی تصریح کرد: بی دقتی و بی توجهی به مسائل ایمنی در پالایشگاه شهید تندگویان شهرستان ری که موجب جان باختن تعدادی از عوامل این مجموعه شد، ضرورت توجه به ایمنی را گوشزد می کند.

وی با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو یادآور شد: چرایی و علل وقوع چنین حوادثی را باید در چیزی فراتر از یک ته سیگار و کبریت جستجو کرد.

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: در مسأله کاهش آلودگی هوای شهر تهران، همه نهادهای دارای مسئولیت باید پای کار بیایند و با ایستادگی به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

میرلوحی ادامه داد: وزارت بهداشت، سازمان حفاظت محیط زیست، شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری همه باید با یکدیگر در موضوع کاهش آلودگی هوای شهر تهران همفکری و اقدام کنند.

وی افزود: در حال حاضر سبزیجاتی که در شهرستان ری و در مجموع در نقاط جنوبی شهر تهران کشت می شوند با آب های آلوده آبیاری شده و در نهایت به فروش می رسند.

میرلوحی اظهار داشت: اجرای برنامه ها و مانورهایی برای مقابله با آلودگی هوای شهر تهران، اقدامی موثر است و بهتر است.

 انتهای پیام/

لزوم یکپارچگی دستگاههای مسئول در مقابله با آلودگی هوا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار