زارعی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کناره‌گیری بارزانی از قدرت، لغو تلویحی نتیجه همه‌پرسی است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: یکی از احتمالات در قبال کناره‌گیری بارزانی از قدرت لغو تلویحی نتیجه همه‌پرسی است.

کناره گیری بارزانی از قدرت لغو تلویحی نتیجه همه پرسی است.سعدالله زارعی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با اشاره به وضعیت اقلیم کردستان عراق در روزهای آینده، اظهار کرد: اقلیم کردستان عراق  با  یک وضعیت پر چالش درونی مواجهه است و اساس این چالش هم ارزیابی راه طی شده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: درستی و نادرستی  مسیری که بارزانی طی کرد و خواستار جدایی اقلیم از حکومت مرکزی شد، در کانون توجه کردها قرار دارد.

وی ادامه داد: آنچه مسلم است وجود تکانه‌های شدید در  شرایط  کنونی اقلیم کردستان عراق است، این تکانه‌ها با موقعیتی که برای بارزانی در اقلیم به وجود آمده وضعیت آینده آن را مشخص و روشن می‌سازد که آیا جدایی طلبی یک سیاست شکست خورده است یا خیر؟

زارعی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با کناره‌گیری بارزانی باید منتظر حذف بارزانی‌ها از قدرت سیاسی باشیم یا خیر؟، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت کنونی کردستان عراق و مواجه با همه‌پرسی، موضوعی است که به طور مستقیم  به سیاست‌های آتی دولت عراق مرتبط است، و نکته مثبت در این است که دیگر موضوع فقط با تصمیم دولت مرکزی حل و فصل خواهد شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: یکی از احتمالات  در قبال کناره‌گیری بارزانی این است که اساسا همه‌پرسی از سوی خود کردها ملغی تلقی شود، اما با این وجود  باید دید شرایط کردستان چطور جلو می‌رود و اکنون نمی‌شود یک  ارزیابی کامل از وضعیت داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار