مقدسی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

خبری از فاز سوم مشوق صادراتی لبنیات نیست/ واکنش شدید دامداران به واردات شیر خشک

یک مقام مسوول گفت:علی رغم گذشت سه ماه از مهلت تخصیص فاز سوم مشوق صادراتی، خبری از پرداخت آن به کارخانه های لبنی نیست.

خبری از فاز سوم مشوق صادراتی لبنیات نیست/ واکنش شدید دامداران به واردات شیر خشکاحمد مقدسی رییس انجمن صنفی گاوداران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه خبری از مشوق صادراتی لبنیات نیست، اظهار کرد: علی رغم گذشت سه ماه فاز سوم مشوق صادراتی به سبب کمبود اعتبار به کارخانه های لبنی پرداخت نشده است.

 وی افزود: با توجه به کمبود اعتبار زمزمه های اخذ اوراق مشارکت به کارخانه ها شنیده می شود که هنوز این مصوبه نهایی نشده است.

 به گفته رییس انجمن صنفی گاوداران تا زمانی که نرخ خرید شیر خام از دامداران به قیمت مصوب برسد، خرید توافقی ادامه خواهد یافت.

 مقدسی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه خرید توافقی شیر خام ادامه دارد، یادآورشد: روزانه 700 تن شیر با نرخ متوسط هزار و 440 تومان از قطب های اصلی تولید خریداری می شود.

 این مقام مسوول در پاسخ به این سوال که چرا خرید شیر خام با نرخ مصوب هزار و 440 تومان از دامداران خریداری نمی شود، گفت: در قانون انتزاع تنها یک سری وظایف به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است و از آن جا که ابزار قیمت گذاری در دست وزارتخانه نیست، نمی توان اظهار نظر قطعی  نسبت به این موضوع داشت.

 وی ادامه داد: با توجه به آنکه در قانون انتزاع تمامی اختیارات به وزارت جهاد کشاورزی واگذار نشده است، اما وزیر صنعت و معدن نظره دیگری دارد و می گوید که وزارت جهاد را در فشار خواهیم گذاشت.

 رییس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه وزارت صنعت و معدن با تولید بیگانه است، اذعان کرد: وزارت صنعت حامی واردات است و به همین خاطر طی چند روز گذشته، مصوبه ای مبنی بر واردات شیر خشک اعلام شده است.

 وی با اشاره به اینکه واردات شیرخشک یکی از فشارهای وزارت صنعت و معدن بر وزارت جهاد کشاورزی است، بیان کرد: طی چند روز گذشته، وزیر صنعت طی مصوبه ای اعلام کرد که  به ازای صادرات هر میزان شیر خشک 10 درصد آن وارد شده که این امر مورد انتقاد دامداران و خلاف سیاست اقتصاد مقاومتی است.

مقدسی تصریح کرد: بانک مرکزی هر چه سریع تر به واردات نهاده های دامی باید ارز مبادله ای را اختصاص دهد چرا که در صورت استمرار افزایش قیمت نهاده ها، دامداران قادر به ادامه تولید نخواهند بود.

انتهای پیام/

 واردات شیر خشک  با اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
باید به نهاده ها یارانه بدهند تا مشکل حل بشه ولا غیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
پدر دامدار در اومد
آخرین اخبار