دانستنی‌های علمی؛

سرطان سینه در کمین این زنان قرار دارد/ عوارض زندگی با حیوانات/ چگونه دیرتر پیر شویم؟ /غذا‌هایی که باعث می‌شوند بیشتر گرسنه شویم!

به گزارش خبرنگار گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

این نکات را رعایت کنید تا کودکتان دچار مسمومیت نشود

با مصرف خودسرانه داروها بدون تجویز پزشک سلامت کودک خود را به خطر نیندازید چرا که مقادیر بالای برخی از داروهای به ظاهر کم خطر می تواند برای کودک کشنده باشد،گل ها و گیاهان آپارتمانی را دور از دسترس کودکان قرار دهید و هنگام بازی کودکان در فضای باز مراقب باشید تا توسط گل ها و گیاهان سمی مسموم نشوند.

غذاهایی که باعث می شوند بیشتر گرسنه شویم!

آردی که برای پخت نان سفید استفاده می شود حاصل گندمی است که از پوست خارجی آن جدا شده است. این پوسته دارای فیبر است و باعث کامل شدن دانه گندم می شود. خوردن نان سفید باعث بالا رفتن قند خون می شود. در یک تحقیق که توسط محققان انجام شد، عادت های غذایی و تاثیر آن بر وزن را روی 9000 نفر بررسی کردند و دریافتند کسانی که در طی یک دوره  پنج ساله روزانه 2 وعده یا بیشتر نان سفید مصرف می کنند، در مقایسه با دیگران 40% بیشتر مستعد به اضافه وزن و یا چاقی هستند.

سرطان سینه در کمین این زنان قرار دارد/این افراد طول عمر کمتری دارند/با این روش دیرتر پیرشوید/عوارض زندگی با حیوانات
نشانه های سکته مغزی

نشانه هایی مانند ضعف، کرختی یا حتی فلج شدن صورت و اندام های فوقانی و تحتانی یک طرف بدن، ناتوانی در حفظ تعادل، اختلال در تکلم، اشکال در بلع، اشکال در درک وضعیت و موقعیت، دو بینی یا تاری دید، سردرد شدید و ناگهانی، از دست دادن حافظه، اختلال در قضاوت، سرگیجه بدون دلیل و سقوط ناگهانی، بی اختیاری ادرار و مدفوع، ناتوانایی در انجام حرکات ظریف و... در سکته های مغزی شدید رخ می دهد و ممکن است قسمت هایی از مغز که کنترل تنفس و فشار خون را بر عهده دارند، گرفتار شود. همچنین این احتمال وجود دارد شخص به اغما رفته و فوت کند. این اتفاق در ۱۰ تا ۱۵ درصد افرادی که به سکته های مغزی مبتلا می شوند، رخ می دهد.

تغذیه ای ناسالم که باعث بروز این بیماری می شود

تغذیه ناسالم می تواند ریسک ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد و انجام عمل جراحی در ناحیه گوارش، ابتلا به عفونت ادراری و پرکاری غدد پاراتیروئید نیز در تشکیل سنگ کلیه بی تاثیر نیست، افرادی که در هوای گرم کار می کنند، ورزشکاران و مبتلایان به دیابت در صورتی که به میزان کافی مایعات مصرف نکنند، در معرض تشکیل سنگ کلیه قرار دارند.

عوارض زندگی با حیوانات

انتقال بیماری‌های مشترک بهانه دیگری برای مخالفان نگهداری حیوانات خانگی است. انواع عفونت‌های باكتریایی، قارچی و انگلی، آلرژی‌ها و جراحات ناشی از این حیوانات، بخصوص در افرادی كه سیستم ایمنی ضعیفی دارند، كودكان، زنان باردار و بیمارانی با اندام‌های پیوندی، باعث بروز بیماری‌های خطرناك و حتی كشنده می‌شود.كمپیلوباكتر یكی از باكتری‌هایی است كه از طریق مدفوع سگ‌ها انتقال می‌یابد و می‌تواند باعث عفونت دستگاه گوارش و عوارضی مانند اسهال، اسهال خونی،‌ تب، دردهای شكمی، تهوع، استفراغ و در موارد نادر نوعی بیماری در سیستم عصبی شود.

 سرطان سینه در کمین این زنان قرار دارد/این افراد طول عمر کمتری دارند/با این روش دیرتر پیرشوید/عوارض زندگی با حیوانات

با این روش دیرتر پیر شوید

اگرچه تجربه چین و چروک پوست با بالارفتن سن اجتناب ناپذیر است، اما خوب غذا خوردن و پرهیز از سیگار و الکل می تواند روند آن را به تاخیر بیندازد، بهترین راه برای جلوگیری از چین و چروک مو مصرف غذاهای سرشار از ویتامین های ث، آ، دی و آنتی اکسیدان هایی مانند فلاونوئیدها و کاروتنوئیدها است. مصرف حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات در روز و استفاده از مرطوب کننده های طبیعی و مصنوعی، به علاوه پرهیز از سیگار و الکل چین و چروک پوست را به تاخیر می اندازد.

این افراد طول عمر کمتری دارند

مطالعات زیادی نشان داده اند که افراد مبتلا به افسردگی در معرض ریسک بالای بیماری قلبی و سکته هستند و محققان دریافتند افراد مبتلا به افسردگی طول عمر کوتاه تری دارند که از این رو در معرض بسیاری از مشکلات سلامت قرار می گیرد که بر طول عمر وی تاثیر دارد.

 سرطان سینه در کمین این زنان قرار دارد/این افراد طول عمر کمتری دارند/با این روش دیرتر پیرشوید/عوارض زندگی با حیوانات

سرطان سینه در کمین این زنان قرار دارد

اضافه وزن، کمبود فعالیت های فیزیکی و کمبود ویتامین D در ابتلا بانوان به این بیماری بی تاثیر نیست. همچنین زنانی که در شیفت های شب مشغول به کار هستند نیز نسبت به دیگر خانم ها بیشتر در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارند.

مشوق هایی برای مصرف روزانه اسفناج

اسفناج منبع خوبی برای ویتامین K است. این ویتامین به حفظ کلسیم در استخوان های انسان کمک می کند و از این رو بسیار مهم است. این شرایط به کانی‌سازی اسکلت ما، از جمله دندان ها و ناخن ها منجر می شود، اسفناج منبع خوبی برای بتاکاروتن، لوتئین و زانتان است. هر سه مورد آنتی اکسیدان هایی مفید برای بینایی هستند، به عنوان مثال، بتاکاروتن در صورتی که اسفناج را به صورت پخته مصرف کنید می تواند فواید بیشتری نیز ارائه کند. محتوای بالای ویتامین A اسفناج نیز یکی دیگر از دلایل موثر در این زمینه است. این ماده مغذی به درمان خارش چشم و همچنین التهاب یا دیگر ناراحتی های ناشی از آلرژی ها کمک می کند.

سرطان سینه در کمین این زنان قرار دارد/این افراد طول عمر کمتری دارند/با این روش دیرتر پیرشوید/عوارض زندگی با حیوانات

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار