میزبانی جشنواره تئاتر فجر استانی

جشنواره تئاتر فجر استانی به میزبانی گلستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ یازرلو معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در این جشنواره ۵ گروه نمایشی شرکت خواهند داشت.


وی افزود: پیش‌بینی می‌شود این گروه‌ها از تهران و سایر استان‌ها باشند که در کنار گروه‌های برگزیده استانی اجرا خواهند داشت.

رمضان یازرلو گفت: نمایشگاه عکس تئاتر، نمایشگاه کتاب تئاتر و ورکشاپ تئاتر به‌عنوان برنامه های جنبی این جشنواره پیش‌بینی‌شده است.


وی گفت: با توجه به سیاست‌های جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد در حوزه توسعه هنر و کیفی سازی آثار تولیدی، پیش فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی با انجام تغییرات و به‌صورت رپرتوار و اجرای عموم، منتشر می‌شود.


وی در ادامه گفت: جشنواره تئاتر امیدهای جوان از جشنواره تئاتر استانی تفکیک‌شده و به‌صورت مستقل درزمانی مشخص و با یک شیوه اجرایی جدید، برگزار خواهد شد.


یازرلو گفت: همچنین فراخوان حمایت از تولید و اجرای عمومی متون برگزیده استان تا نیمه دوم آبان ماه به اطلاع هنرمندان خواهد رسید.


وی افزود: بر اساس این فراخوان هنرمندان استان می‌توانند متون نمایشی خود را پس از دریافت تائید شورای نظارت بر نمایش شهرستان به انجمن هنرهای نمایشی استان ارسال کنند.


وی در ادامه گفت: پس از جمع‌آوری متون و بررسی آن توسط شورای تعیین‌شده استانی از تعداد ١٠ نمایش در نیمه دوم سال جاری و نیمه اول سال آینده حمایت مالی برای اجرای عمومی، می‌شود.


وی در پایان گفت: سقف حمایت مالی از آثار تولیدی ٧٠ میلیون ریال پیش‌بینی‌شده است.

جشنواره تئاتر فجر استانی، آذر ماه امسال در مجموعه تئاتر شهر تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ق

 

گلستان میزبان جشنواره تئاتر فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.