خاطره کودکی امام خمینی (ره) از آیت‌الله مدرس + فیلم

امام خمینی (ره) آیت الله مدرس را نمونه‌ای از یک انسان واقعی می‌دانستند و تاکید داشتند دشمنان انقلاب از شهید مدرس می‌ترسند.

امام خمینیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امام خمینی (ره)  رهبر کبیر انقلاب، آیت‌الله مدرس را نمونه‌ای از یک انسان واقعی می‌دانستند. ایشان در توصیف این عالم بزرگوار گفتند دشمنان از مدرس می‌ترسیدند، آنها به صلابت او پی برده بودند و به این حقیقت اذعان داشتند که یک انسان می تواند به تنهایی ملتی را تحت تاثیر قرار دهد. 

عالم مجاهد و فقیه پارسا، آیت‌الله مدرس نمونه بارز یک شیعه مبارز بود. او در تمام طول عمر خود دست از مبارزه با استکبار برنداشت و هرگز با دشمنان اسلام و بشریت سازگار نبود. آیت‌الله مدرس به دلیل مبارزاتش با استعماگران توسط آنها تبعید شد و در غربت به شهادت رسید. پیش از آن نیز عمال رضاخان در 7 آبان 1305 قصد جان او را کردند اما این ترور و توطئه نافرجام ماند. 

امام خمینی (ره) با ذکر خاطره‌ای از دوران کودکی‌ خود درباره آیت‌الله مدرس هنگام ورودشان به مجلس از قدرت سخنوری و صلابت این عالم عالیقدر گفتند،  ایشان در ادامه افزودند مجلس بدون مدرس بی‌محتوا بود.

در ادامه بخشی از سخنان امام (ره) درباره آیت‌الله مدرس ارائه شده است. 

 

انتهای پیام/

 آیت‌الله مدرس از نگاه امام خمینی (ره)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار