شهری بدون اینترنت وای‌فای، موبایل و حتی رادیو+تصاویر

شاید با خود فکر کنید مگر می شود در این زمان بدون اینترنت زندگی کرد. بله ! افرادی هستند که از اینترنت و گوشی موبایل و حتی رادیو و تلویزیون دور هستند و امکان استفاده از آن ها را ندارند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دنیای امروز، تکنولوژی و استفاده از دستگاه های الکترونیکی قسمتی عمده ای از زندگی روزمره ی افراد را تشکیل داده است. استفاده از گوشی موبایل و اینترنت و شبکه های اجتماعی یکی از بخش های جدانشدنی زندگی انسان ها بشمار می رود، به گونه ای که برخی افراد حتی ساعتی نمی توانند از آن دور بمانند. اما در این شرایط شهری در آمریکا وجود دارد که در آن از موبایل و اینترنت و رادیو و تلویزیون خبری نیست. حتما برای شما نیز جالب است در مورد این شهر بدون امواج الکترومغناطیسی بیشتر بدانید. پس با ما همراه تا با شهر گرین بنک ویرجینیای غربی آشنا شوید.

شهری بدون دستگاه های الکترونیکی

گرین بنک، شهری بدون آنتن

گرین بنک ویرجینیای غربی، شهری است که در ویرجینیای غربی آمریکا واقع شده است. در این شهر استفاده از دستگاه های الکترونیکی مانند گوشی موبایل، اینترنت وای فای و حتی رادیو و تلویزیون نیز ممنوع است. در این شهر هیچ آنتنی وجود ندارد که بخواهید از گوشی موبایلتان استفاده کنید و گشتی در شبکه های اجتماعی بزنید. گرین بنگ شهر بدون امواج الکترومغناطیسی است. اما چرا؟

شهری بدون دستگاه های الکترونیکی

تلسکوپ رابرت سی بیرد گرین بنک

تلسکوپ رابرت سی بیرد گرین بنک بزرگ ترین تلسکوپ رادیویی جهان است که توسط رصدخانه ی ملی رادیویی آمریکا کنترل می شود. این تلسکوپ رادیویی با دریافت امواج الکترومغناطیسی کهکشان های دور، کار می کنند و این سیگنال ها به اندازه ای ضعیف است که امواج رادیویی هر دستگاه الکترونیکی دیگری در این حوالی، باعث مختل شدن کار این تلسکوپ ها می شود. از این رو هیچ دکل و امواج الکترومغناطیسی در اطراف این تلسکوپ وجود ندارد. حتی خودروهای بنزینی نیز نمی توانند در این منطقه تردد کنند؛ زیرا موتور این خودرو ها برای روشن شدن ایجاد جرقه می کنند و جرقه ها باعث تولید امواج الکترومغناطیسی می شوند. حدود 13 هزار مایل مربع در نزدیکی دو مرز ویرجینیای غربی و ماری لند، منطقه ایست که به آن منطقه ی خاموش رادیوی ملی گفته می شود. این جا همان منطقه ایست که دستگاه های الکترونیکی در آن ممنونع است و هیچ امواج الکترومغناطیسی در آن یافت نمی شود. شهر گرین بنک ویرجینیای غربی که نزدیک ترین شهر به این منطقه است نیز باید از هرگونه امواج دور باشد و شهر بدون امواج الکترومغناطیسی است. از این رو احتمالا افراد کمی در این شهر ساکن هستند.

شهری بدون دستگاه های الکترونیکی

ساکنان گرین بنک

در این شهر 140 نفر زندگی می کنند. این افراد مانند زمان های قدیم و بدون گوشی و تلفن و ... باهم ارتباط دارند. در این جا زندگی به راحتی بدون موبایل و اینترنت رواج دارد و مردمان آن نیز مردمانی گرم و صمیمی و شاد هستند. ساکنان این شهر برای ارتباط با هم به صورت رو در رو حرف می زنند و به خانه های همدیگر می روند. اگر کسی بخواهد با خارج از شهر ارتباط داشته باشد می تواند از تلفن های همگانی استفاده کند.

برخی از ساکنان شهر گرین بنک حتی نمی دانند که دستگاه هایی مثل موبایل وجود دارد که مردم می توانند از طریق آن باهم صحبت کنند. از اینترنت نیز چیزی نمی دانند. آن ها از فناوری های پیشرفته ی دنیا هیچ اطلاعی ندارند. کالیب دیلر یکی از مهمانان برنامه ی شبکه ی رادیویی NPR ، که در گرین بنگ بزرگ شده بود، در مصاحبه ی خود گفت: فکر می کنم ما کمی از زمان عقب مانده ایم و به اندازه ی سایر مردم پیشرفت نکرده ایم.

در سال های اخیر جمعیت زیادی به این گرین بنک مهاجرت کرده اند. دلیل مهاجرت این افراد، حساسیت شدید آن ها به امواج الکترومغناطیسی بوده است. دایان اسکو یکی از افرادی است که در سال 2007 به همراه همسر خود به گرین بنک آمد. وی می گوید در این شهر هیچ رستوران، سوپرمارکت یا بیمارستانی وجود ندارد.

از این رو زندگی در این جا با مشکلاتی همراه است. اما حداقل در این جا احساس بیماری ندارم و شب ها به راحتی و بدون سردرد می خوابم. وی نیز از جمله افرادی بود که به بیماری حساسیت به امواج الکترومغناطیسی دچار شده بود. افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، امواج الکترومغناطیسی بر روی بدن آن ها تاثیر گذاشته و دچار سرگیجه، حالت تهوع، کهیر، ضربان نامنظم قلب، ضعف و درد سینه می شوند. زندگی در این شهر برای افرادی که به تکنولوژی و دنیای جدید عادت کرده اند، کار آسانی نیست. ولی لذت این زندگی و بودن در کنار مردمانی باصفا و گرم می توانند آرامش را برای دنیای شلوغ و پرمشغله ی امروز ما به ارمغان بیاورد.

شهری بدون دستگاه های الکترونیکی

شهری بدون دستگاه های الکترونیکی

شهری بدون دستگاه های الکترونیکی

منبع:همگردی

انتهای پیام/

 

شهری بدون آنتن و امواج مغناطیسی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۲۲:۳۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
بهترین زندگی را میکنند این مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
خوشبحالشون کاش هیچ موقع اینترنت وگوشی ساخته نمیشد که اینقدر از هم دور نمیشدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
چرا توی شهر رو نشون ندادیدددددد؟؟
آخرین اخبار