کودکان دارای ناهنجاری های مادرزادی در استان به این موسسه مراجعه کنند+ (جزئیات)

موسسه خیریه "محکم" یکی از موسسات خیریه در سطح استان است که در بخش بهداشت و سلامت فعالیت دارد و هدفش درمان کودکان دارای ناهنجاری های مادرزادی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ گاهی عدم آگاهی مردم از یک موضوع باعث می شود در بسیاری از موارد از حقشان جا بمانند و یا حقشان ضایع شود وقتی در مناطق دور افتاده استان از یک زن می پرسی چرا به سراغ فلان موضوع تا کنون نرفته ای با این جواب مواجهه می شوی که نمی دانم کجا مراجعه کنم.
وقتی بدانی چه می خواهی و برای به دست آوردنش به کجا باید مراجعه کنی به چیزی که می خواهی خواهی رسید اما عدم آگاهی مشکلاتی را برایت ایجاد می کند و باعث می شود سردرگم بمانی و به چیزی که شاید حقت باشد نرسی و در آخر عمر در ناتوانی به سر ببری اما آگاهی داشتن مسئله را حل می کند.
گاهی مردم در مناطق مختلف این استان دچار مشکلاتی می شوند که نمی دانند باید به کجا مراجعه کنند و تنها سکوت می کنند در حالی که اگر پیگیری باشند گاهی یک مشکل به راحتی حل می شود.
سلامت مردم و بیماری هایی که گاهی به صورت مادرزادی گریبان گیر کودکان می شود به دلیل ضعف مالی خانواده به حال خود رها می شوند تا اینکه به مرضی بسیار بدتر تبدیل شود در حالی که در سال های گذشته به دلیل هزینه زیاد بخش بهداشت و درمان موسسات خیریه زیادی در سطح استان و کشور شروع به کار کرده اند.
موسسات خیریه ای که تنها به بخش سلامت و درمان برخی از بیماران کمک می کنند یعنی هیچ مبلغی به صورت نقدی به فرد بیمار تعلق نمی گرد اما از طریق معرفی به برخی از بیمارستان ها به صورت رایگان درمان می شوند.
موسسات خیریه مختلفی از جمله مجمع خیرین سلامت استان، موسسه خیریه نور و موسسه خیریه "محکم" در استان در بخش سلامت و بهداشت فعالیت می کنند که هر کدام بخشی را بر عهده دارند و درمان می کنند.

موسسه خیریه محکم یکی از این موسسات است که کمتر از یک سال است در استان راه اندازی شده و بیماری های مختلفی را پوشش می دهد بیماری هایی که شاید درمان انها برای خانواده ها هزینه های بسیار سنگینی داشته باشند اما توسط موسسه خیریه محکم رایگان درمان می شوند.

کودکان دارای این ناهنجاری ها مراجعه کنند

عضو هیئت مدیره موسسه خیریه محکم گفت: هدف این موسسه حمایت از کودکان دارای ناهنجاری های مادزادی است که در صورت شناسایی این کودکان به بیمارستان های طرف قرارداد به این موسسه برای درمان فرستاده می شوند.

سید داریوش حسینی ادامه داد: بیمار شناسایی شده در لیست بیماران تحت پوشش این موسسه قرار می گیرد که بتوانند مراحل درمان و بهبودی خود را طی کند با توجه به اینکه با بیمارستان های مختلفی در سطح کشور قرارداد داریم.

وی بیان کرد: بیش از سی بیماری مادزادی توسط موسسه خیریه محکم تحت درمان قرار می گیرند یعنی افرادی که دارای چنین بیماری هستند می توانند برای درمان به موسسه خیریه محکم مراجعه کنند.

عضو هیئت مدیره موسسه خیریه محکم اسامی این بیماری ها را اینگونه بیان کرد: ابهام جنسی، انسداد مجاری صفراوی، ناهنجاری در عضلات قلب، شکاف کام، شکاف لب، کیست کلدوک ، پا چنبری، هیبرپلازی مادرزادی آدرنال، دررفتگی مادرزادی لگن، بطن راست با دو خروج، آنسفالوس، نقص دیواره دهلیزی بطنی، اپیسپادیازیس، آترزی مری، اکستروفی مثانه، بی اختیاری مدفوع، بیماری هیرشپرونگ، هیدروسفالی، هیپوسپادیاس، مقعد بسته، مننگوسل ومننگومیلوسل، مثانه نوروژنیک، امفالوسل، اسنئوژنزیس ایمپرفکتا، سندرم پیررابین، تک بطنی، جابجایی عروق بزرگ، عدم تشکیل دریچه 3لتی، تترالوژی فالوت، تنگی محل اتصال لگنچه به حالب، دیابت مادرزادی، کمبود هورمون رشد ، گلوکوم(چشم)، کارتارکت(چشم) و آرپی (چشم) است.

حسینی ادامه داد: این اسامی بیماری هایی است که توسط موسسه خیریه محکم پوشش داده می شود و فرد مورد نظر برای درمان به مراکز مورد قرار داد فرستاده می شود و هزینه درمان را نیز خود موسسه بر عهده دارد.

عضو موسسه خیریه محکم در یاسوج گفت: افراد دارای این بیماری ها می توانند به همراه مدارک پزشکی خود به دفتر این موسسه واقع در یاسوج، شرکت گاز، مولوی یک، پلاک 26 مراجعه کنند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.