دوترته: آمریکا و ژاپن و کره جنوبی به کیم جونگ اون تضمین دهند که تهدیدی علیه او وجود ندارد

رئیس جمهور فیلیپین پیشنهاد کرد آمریکا و ژاپن و کره جنوبی به رهبر کره شمالی تضمین دهند تهدیدی علیه او وجود ندارد و او را به پای میز مذاکره بیاورند.

دوترته: آمریکا و ژاپن و کره جنوبی به کیم جونگ اون تضمین دهند که تهدیدی علیه او وجود نداردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کیودو، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، در آستانه سفر رسمی خود به توکیو اعلام کرد بهتر است مقامات سه کشور ژاپن، آمریکا و کره جنوبی به منظور ترغیب کره شمالی از پیگیری برنامه‌های هسته‌ای خود، با کیم جونگ اون، رهبر این کشور، وارد مذاکره شوند. 

او شب گذشته با بیان این مطلب به خبرنگاران گفت: «این خیلی خوب خواهد بود اگر آمریکا، ژاپن و کره جنوبی با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، وارد گفتگو شوند و او را متقاعد کنند تا پای میز مذاکره بنشیند و به او بگویند کسی وی را تهدید نمی‌کند؛ جنگی در کار نخواهد بود و در صورتی که او از مواضع خود کوتاه آمد، تهدید رهبر کره شمالی را متوقف کنند.»

رئیس‌جمهور فیلیپین که قبلا رهبر کره شمالی را «احمق» توصیف کرده بود، مدعی شد رهبران جهان بر این نکته اتفاق نظر دارند که کیم جونگ اون مردی خطرناک است ولی هنوز کسی با وی حرف نزده و باید سرانجام با وی به گفتگو نشست.

دوترته پیشنهاد کرد آمریکا و ژاپن و کره جنوبی و دیگر کشور‌ها از جمله فیلیپین به کیم جونگ اون تضمین دهند که هیچ تهدیدی علیه وی مطرح نیست و هیچ برنامه‌ای برای حذف و برکناری او از قدرت وجود ندارد.

او گفت: «آمریکا هم باید این کار را انجام دهد و به رهبر کره شمالی اطمینان دهد به دنبال نابودی یک کشور یا یک ملت نیست. این فرایند را می‌توان با مذاکره آغاز کرد ولی به طور قطع این کار اقدامی زمان‌بر خواهد بود به شرطی که کسی باشد که بتوانید با او مذاکره کنید.»‌

رئیس جمهور فیلیپین در عین حال تصریح کرد شاید چین تنها کشوری باشد که می‌تواند رهبر کره شمالی را آرام کند.

انتهای پیام/

پیشنهاد رئیس‌جمهور فیلیپین برای گفتگوی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن با رهبر کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضابانکی
۱۲:۵۱ ۱۱ آبان ۱۳۹۶
مگر کسی باشد که تعهد وپیمان شیطان بزرگ را قبول کند نمونه ان عهدشکنی ترامپ دربرجام عبرتی شد که کیم جونگ اوون بداند شیطان هرگز راست نخواهد گفت وبه پیمانش وفادار نخواهد ماند؟ دردنیا افرادباشعور دیگر حرف شیطان راقبول نکرده واعتنا نمیکنند

دومین خلف وعده وعهد شکنی شیطان بزرگ درهمین چندماه اخیر اوباما تحریم کوبا رابرداشت ترامپ انها را مجددا احیا کرد این روش شیطان هست که ازقبل اینگونه باهم هماهنگ کرده به هم پاس دهندحتی سر ملت خودهم کلاه میگذارند چون ترامپ رای نیاورد به زور وباقانونی چرت ومضحک اورادرراس اوردند خدابه فریاد بقیه جهان برسد راه گریز را امریکاییان برای فرار از عهد وپیمان شکنی خوب بلد هستند چون شیطان هستند وخبره در بهانه اوردن برای عهدشکنی ..
آخرین اخبار