ماجرای عجیب دری اصفهانی + فیلم

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره فعالیت‌های عبدالرسول دری اصفهانی در تیم مذاکره کننده هسته‌ای توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهرام قاسمی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران که در وزارت امور خارجه برگزار می‌شد در پاسخ به سوالی درباره عبدالرسول دری اصفهانی که به اتهام جاسوسی به زندان محکوم شده است، گفت: آنچه قوه قضاییه مطرح می‌کند نظر آنهاست و قابل احترام است، من در این باره اظهار نظر نخواهم داشت.

قاسمی بیان کرد: آنچه بر اطلاعات ما صحه می‌گذارد و وزیر اطلاعات اعلام کردند دری‌اصفهانی عضو وزارت خارجه نبودند و توسط ارگان‌های دیگر معرفی شدند به عنوان مشاور که تعداد آنها بسیار بالاست.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه دری اصفهانی با وزارت دفاع همکاری داشتند و بازگشت 1.7 میلیارد دلار و موضوع طلا از خدمات وی است‌، تصریح کرد: بنابراین ملاک برای ما نهادهای امنیتی کشورمان است و این وظیفه این نهاد است و در فرصت مقتضی اطلاعات لازم را اعلام خواهند کرد، اما اظهارات وزیر اطلاعات نشان می‌دهد که برخی اتهامات علیه ایشان درست نیست.

گفتنی است؛ سخنگوی دستگاه قضایی کشورمان از تایید حکم جاسوسی "عبدالرسول دری اصفهانی" در دادگاه تجدید نظر و محکومیت او به پنج سال حبس خبر داده است.

شایان ذکر است؛ دری اصفهانی پیش از انقلاب با کمیته خزانه داری ایالات متحده همکاری می کرد و پس از انقلاب به استخدام وزارت دفاع در آمد و مسئولیت رسیدگی به مطالبات ایران از آمریکا را بر عهده می‌گیرد. بعد از مدتی وزارت دفاع در می‌یابد که در محاکم و دعاوی بین ایران و آمریکا، به رغم مستندات و مدارک قوی، به علت عدم ارائه دفاعیات لازم آرای صادره به نفع آمریکا است به همین جهت وی از وزارت دفاع اخراج می‌شود و به کانادا می‌رود.

دری اصفهانی در سال ۹۲ و پس از استقرار دولت یازدهم، به عنوان مشاور ولی الله سیف رئیس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مشغول به کار شد و همزمان نیز در هیئت مدیره یکی از بانک های خصوصی کشور اشتغال داشت و ماهانه دهها میلیون حقوق می گرفت.

در جریان مذاکرات هسته ای و زمانی که طرفین در خصوص رفع تحریم ها در حال چانه زنی بودند، دری اصفهانی از طرف بانک مرکزی بعنوان کارشناس مسائل مالی و روابط بانکی به تیم مذاکره کننده هسته ای برای حضور در این مذاکرات «رسما» معرفی می شود و پس از به دست آمدن توافق هسته ای نیز از جانب رئیس جمهور به عضویت در ستاد پیگیری برجام منصوب می شود.

وی همچنین در بهمن ماه سال ۹۴ در جریان تقدیر از تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان، نشان درجه ۳ خدمت را از دست حسن روحانی رئیس جمهور دریافت کرد.

این فرد که دارای تابعیت کانادایی است، در تیرماه سال گذشته با اتهام ارتباط با سرویس های جاسوسی بیگانه دستگیر شد، بر اساس اسناد منتشره، همکاری خود را با سرویس های غربی از طریق شرکتی به نام PWC انجام داده است.

انتهای پیام/
 

توضیحات سخنگوی وزارات خارجه درباره جاسوس هسته‌ای + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۱:۵۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
این جاسوس بوده با ساعتش صدا ظبط میکرده برا هیئت انگلیسی میفرستاده
United States of America
ناشناس
۱۱:۲۱ ۰۵ دی ۱۳۹۶
سلام حتی اگر جرمی مرتکب نشده باشه همین که دوتابعیته می باشد نباید عضومذاکرات هسته ای می بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
من عاشق ایرانم هستم وبه کشور ایران افتخار میکنم .زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر اسرائیل وامریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
انرژی هسته ای حق مسلم ماست
آخرین اخبار