سیف تاکید کرد:

ضرورت ارائه خدمات بانکی در قالب وام های خرد

رئیس بانک مرکزی گفت:بانکها بیشتر به شرکتهای بزرگ وام می دهند، درحالی که باید با اعطای وام های خرد به مردم به طور غیر مستقیم از شرکتهای تولیدی حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سیف رئیس بانک مرکزی در مراسم قدردانی از بانک های مشارکت کننده در طرح ضربتی اعطای وام ازدواج با اشاره به همکاری بانکها در این طرح گفت:این سنت حسنه  از برکات قانون بانگداری بدون رباست. در جهان بانکداری به دلیل اینکه بحث سود و بازپرداخت مطرح است، از ثمرات بانکداری بدون ربا هم برخوردار نیستند.

سیف بانکداری بدون ربا را یک الگوی مناسب برای نظام بانکداری برشمرد و گفت:منابعی که مردم به بانکها می سپارند،باعث می شود که بتوانیم در قالب این طرح ها خدمات رسانی کنیم.

وی تاکید کرد:منابعی که به صورت قرض الحسنه در بانک ها وجود دارد باید برای قشر محروم جامعه استفاده شود.

سیف با اشاره به شبهاتی که درمورد تبدیل قرض الحسنه به سپرده ها از طرف برخی بانکها وجود دارد،گفت: ما برای از بین بردن این شبهات بانکها را ملزم کردیم که سرفصل های قرض الحسنه و سپرده های عادی باید جدا باشد.

سیف گفت:نوع خدماتی که بانکها به جامعه عرضه می کنند خیلی مبهم است و برای جامعه روشن نیست. بانکها به شرکتهای بزرگ وام می دهند، درحالی که در کشورهای اروپایی بانکها با وام های خرد به مردم به طور غیر مستقیم شرکتهای تولیدی را حمایت می کنند.

وی با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات در قالب وام های خرد گفت:دستور العمل هایی به بانکها در مورد نوع خدمات رسانی داده شده که در صورت اجرا ، موجب رضایت بیشتر مردم از خدمات نظام بانکی می شود.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان با بیان اینکه می شود از یارانه ها برای رونق اقتصادی استفاده کرد،گفت:صدور کارت به پشتوانه پول یارانه یکی از اقداماتی است که بانکها می توانند برای حمایت از تولید انجام دهند.

انتهای پیام/

نوع خدماتی که بانکها به جامعه عرضه می کنند مبهم است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار