دستگیری لیدر تورهای خارجی در کرمان

یک لیدر تور های غیر مجاز کویر لوت در کرمان به همت اطلاعات سپاه دستگیر شد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  امشب (دوشنبه 8 آبان 96) فردی به نام «ق» که در حوزه تورهای گردشگری غیر مجاز به بیابان لوت فعالیت داشته و بدون توجه به دستورالعمل های شورای امنیت کشور؛ گردشگران خارجی را به مناطق ممنوعه منتقل می کرد؛ با حکم دادستانی،توسط سازمان اطلاعات سپاه ثارالله استان کرمان شناسایی و توسط ماموران فرماندهی انتظامی در بخش جنوبی کویر(حوزه ی بم) دستگیر شد.

همایی،مدیرکل انتظامی و امنیتی استانداری کرمان گفت : این فرد در آخرین اقدام خود 17 گردشگر خارجی را به وسیله‌ی 5 دستگاه خودرو؛ بدون توجه به مقررات و دستورالعمل های امنیتی و ایمنی وارد مناطق قرمز کویر لوت کرده بود که نامبردگان به بم منتقل شدند.

همایی افزود: متهم مذکور در کشور آلمان دفتر فروش تورهای ترکینگ(پیاده روی‌های ماجراجویانه) را دایر کرده و بر اساس رصدهای اطلاعاتی برخی از پیمایش های نامبرده در مناطق ممنوعه‌ی کویر بوده است.

 وی به مخاطرات برای امنیت گردشگران اشاره و عنوان کرد: مفقود شدن؛ گرفتار شدن در طوفان‌های کویری و یا زمین‌های نامناسب و صعب‌العبور از مخاطرات است ، ضمن این‌که کویر لوت در رصد اطلاعاتی نیروهای نظامی و امنیتی قرار داشته و هماهنگی نکردن برای ورود به مناطق کویری(جز محدوده ی سبز) می تواند موجب بروز مشکل برای کسانی شود که مقررات ورود به کویر را نادیده گرفته اند.

کویر لوت بر اساس مصوبات امنیتی و ملاحظات ایمنی؛ به سه بخش سبز(آزاد) نارنجی(نیازمند مجوز و با هماهنگی)و قرمز(ممنوعه) تقسیم شده است و هر گونه ورود بدون مجوز به مناطق نارنجی و قرمز می تواند مخاطرات جدی برای امنیت گردشگران به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/ی

دستگیری لیدر تورهای غیرمجاز خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار