بارش اولین باران پائیزی در مهاباد

طنین صدای قطرات باران ؛شادی را مهمان دل مردم مهاباد کرد

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از بامداد روز گذشته تاکنون بیش از 10 میلی متر باران در این شهرستان باریده است که این اولین بارش پائیزی در این منطقه به شمار می رود.

محمدپور افزود: امسال شاهد بارش های بسیار کم در مهاباد بوده ایم به طوری که میزان بارش های امسال نسبت به مدت مشابه پارسال 53 میلی متر کاهش داشته است. 
وی همچنین در خصوص هوا ی 24 ساعت آینده گفت: بر اساس نقشه های هواشناسی پیش بینی می شود گرد و غبار وارد شهرستان شده و سرعت باد به حدود 58 کیلومتر بر ساعت برسد.
اکنون بارش باران در مهاباد به صورت پراکنده  ادامه دارد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان مهاباد ادامه داد:سامانه بارشی به طور متناوب با افزایش ابر وزش باد شدید ،بارش های رگباری توام با خاک در منطقه فعال خواهد بود.

وی دمای فعلی شهرستان مهاباد را 15 درجه با رطوبت نسبی 51 درصد اعلام کرد که در شبانه روز گذشته بین حداکثر 17 و حداقل 11 درجه بالای صفر در نوسان بوده است.

بیشترین میزان بارندگی در روستای کله کاوی به میزان 49 میلی متر و بیشترین مقدار بارش در شهرهای جنوب استان مربوط به سردشت است که  29 میلی متر گزارش شده است.

توصیه های هواشناسی

کوچک نمودن دریچه کندوها به دلیل کاهش دمای صبحگاهی ،از بین بردن بقایای محصول ریخته شده در مزارع گوجه فرنگی و تسریع در برداشت چغندر قند ،توصیه هایی برای زنبور داران و کشاورزان منطقه بر اساس اعلام اداره هواشناسی شهرستان مهاباد است.

انتهای پیام/خ

 

بارش اولین باران پائیزی در مهاباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.