معاون میراث‌فرهنگی استان سمنان ؛

نشان ملی برای 17 اثر صنایع دستی استان سمنان

معاون میراث‌فرهنگی استان سمنان گفنت : 17 اثر راهی مرحله انتخاب ملی نشان مرغوبیت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ جعفر صفاخواه معاون میراث‌فرهنگی استان سمنان ضمن اشاره به اینکه چهارمین جلسه نشان مرغوبیت کالا مرحله استانی باحضور اساتید دانشکده هنر سمنان و کارشناسان صنایع دستی استان برگزار شد، گفت : دراین مرحله ۴۸ اثر در رشته های مختلف ارائه شد که پس از باز بینی مقدماتی ۳۸ اثر انتخاب و در معرض داوری گذاشته شد.


معاون میراث‌فرهنگی استان سمنان افزود : بعد از بررسی تمامی موارد و مقایسه آثار با معیارهای ارزیابی، هم‌جهت با اهداف برگزاری این جلسه داوری ۱۷ اثر برای شرکت در مرحله ملی انتخاب شد.

 

وی کمک به بازاریابی صنایع دستی با قیمت تمام شده مناسب از طریق ارتباط بین کیفیت و کمیت را یکی از اهداف این طرح عنوان کرد و اظهار داشت : کمک به ارتقاء و بهبود کیفی محصولات بر اساس معیارهای تعیین شده نشان بین المللی مرغوبیت صنایع دستی یونسکو اعم از مرغوبیت مواد اولیه، طراحی محصول، رعایت کلیه اصول کاربری محصول ( استحکام، ایمنی، پرداخت نهایی، بهداشت، ارگونومی)، معیار های زیبایی شناسی از قبیل طرح، نقش و ... است.

 

صفاخواه ایجاد رقابت سالم بین صنعتگران وهنرمندان کشور، بسته بندی مناسب آثار به عنوان یک موضوع تاثیر گذار را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و بیان داشت : در مرحله انتخاب استانی آثاری در رشته های سفال، چنگوم، رودوزی‌های سنتی، گلیچ و ... برای داوری در مرحله ملی انتخاب شدند.

 

معاون میراث‌فرهنگی استان سمنان افزود : داوری در مرحله ملی تاپایان سال جاری برگزار خواهد شد.


انتهای پیام / ذ


داوری جشنواره ملی نشان مرغوبیت تاپایان سال جاری انجام می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.