شمخانی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران تحت هیچ شرایطی وارد مذاکره مجدد درباره برجام نخواهد شد

دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: ایران تحت هیچ شرایطی حاضر به مذاکره مجدد درباره هیچ یک از بند‌های برجام نیست.

ایران تحت هیچ شرایطی وارد مذاکره مجدد درباره برجام نخواهد شدبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دریابان علی شمخانی نماینده مقام معطم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی امروز(سه شنبه 9آبان) در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قانون کاتسا قرار است از امروز عملیاتی شود، پاسخ ایران چیست؟، اظهار کرد: زمانی آمریکا بمبی به نام مادر بمب‌ها می‌ساخت و کلی سرو صدا می‌کرد. ایران کشوری مقتدر و توسعه یافته است. این نوع مادر‌های بی‌ریشه تأثیری در اقدامات بنیادی ایران ندارد.

شمخانی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر مذاکره مجدد در  خصوص برنامه هسته‌ای و مذاکره درباره برنامه موشکی، اذعان داشت: جمهوری اسلامی پایبند به توافق صورت گرفته در مورد برنامه هسته‌ای است. آژانس ٨ بار پایبندی ایران به تعهدات خود را اعلام کرده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: ایران تحت هیچ شرایطی حاضر به مذاکره مجدد درباره هیچ یک از بندهای برجام نیست.در مورد برنامه موشکی هم با هیچ شخصی مذاکره نمی‌کنیم و توان دفاعی ما مبتنی بر بنیه‌های داخلی است.

شمخانی در مورد آخرین وضعیت اقلیم کردستان، گفت: کردستان و مردم کرد، دوستان تاریخی و  مذهبی ما هستند. بارزانی با اطلاعات غلط همه‌پرسی را انجام داد که این همه‌پرسی در مناطق جنوبی اقلیم کردستان با کم‌ترین استقبال مواجه شد، قطعا ادامه این کار به‌نفع مردم كُرد نيست. متأسفانه بارزانی حرف گوش نکرد و منجر به انشقاق در مردم کُرد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در دیدار وزیر دفاع روسیه با مقامات رژیم صهیونیستی، درخواست شده ایران و حزب‌الله از سوریه خارج شوند، تصریح کرد: چنین حرفی را نشنیده‌ام. ايران و حزب‌الله فقط در جنوب سوريه نيستند و در همه جای این کشور حضور دارند.

شمخانی با اشاره به بحران آب در شرق کشور، افزود: این مشکل ناشی از عدم مصرف بهینه آب، عدم همکاری افغانستان است و قسمتی هم ناشی از ضرورت توجه به تأمین آب از دریای عمان است. این سه موضوع مورد توجه ما است و باید جلوی این مشکل را بگیریم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص اینکه مسئله حصر چه زمانی رفع می‌شود؟ گفت: زمانی که دلیل وقوعش حل شود.

شمخانی با بیان اینکه واژه حصر واژه درستی نیست و این آقایان مد نظر شما در حصر نیستند، خاطرنشان کرد: آنها هر کس را که اراده کنند می‌توانند ببینند، کما این‌که اخیرا آقای کروبی درخواست کردند آقای دوستی را ببینند و این انجام شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
زنده باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
انرژی هسته ای حق مسلم ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
ایران همیشه پیروز وسربلند است
Netherlands
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
مذاکرات اولیه هم بی فایده بود بارها به مردم ثابت شده که آمریکا هیچ وقت پایبند به تعهداتش نیست
الان هم تنها اتحاد بین مردم و دولت است که کمک به پیشرفت کشو می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۰۹ آبان ۱۳۹۶
برجام اصلا به نفع ملت ایران نیست تماما به سود آنها میباشد البته باید گفت که آمریکایی ها سر دوراهی خودشون موندن نه میتونن کنار بکشن و نه میتونن ادامه بدن
آخرین اخبار