کشف پرونده های جرایم سایبری در استان اردبیل

جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف 80 درصدی پرونده های جرایم سایبری در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ رحیم سروری، جانشین فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: هتک حیثیت و نشر اکاذیب، مزاحمت اینترنتی و برداشت های غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی در اولویت های اول جرایم فضای مجازی این استان قرار دارند.

او بر لزوم تولید محصولات محتوا محور ، کنترل ، رصد و پایش مستمر فضای مجازی ، توسعه برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی هدفمند هشدارهای انتظامی تاکید کرد و گفت: پیگیری این مولفه ها سیر نزولی جرایم فضای مجازی را به دنبال داشته و امنیت کاربران اینترنتی را تضمین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه آگاه سازی عمومی، ‌افزایش سواد رسانه ای و پیشگیری وضعی و اجتماعی از راهبردهای ماموریتی کارآگاهان پلیس فتا در مقابله و کنترل جرایم فضای سایبری است، افزود: هویت زدایی، ایجاد تغییر در مجموعه اِلمان های یک جامعه، ترویج سبک زندگی و بینش غربی در بین خانواده ها و نسل جوان از اهداف مهم شبکه های اجتماعی وارداتی است.

وی با اشاره به اینکه علت وقوع یک سوم از جرایم اینترنتی اعتماد بیجا، عدم آگاهی از قوانین حوزه جرایم رایانه ای و کمبود سواد رسانه ای است، گفت: در شرایط فعلی شاهد کوچ جرایم سایبری از فضای وب به فضای شبکه های اجتماعی و پیام رسان های موبایلی هستیم.

 

انتهای پیام/ح

جرائم اینترنتی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.