رفع موانع واحد‌های مشکل‌دار؛

بررسی واحد‌های مشکل‌دارلرستان برای رفع موانع در ستاد تسهیل

استاندار لرستان از راه اندازی تعدادی از واحد‌های مشکل‌دار استان وبررسی دیگر واحد‌های مشکل‌دار در ستاد رفع موانع خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید موسی خادمی استاندار لرستان اظهار داشت: کارخانه یخچال سازی از صنایع قدیمی لرستان و به‌نوعی از صنایع شناخته‌شده این استان است که به دلایلی تعطیل‌شده بود و قرار است با تغییر خط تولید و ارائه برنامه‌های جدید وضعیت این کارخانه بهبود یابد تا ضمن افزایش ظرفیت تولید محصولات جدید، تصمیمات لازم اعلام شود.

وی با اشاره به بازید خود از باغ گیاه‌شناسی این طرح را ازطرح های خوب استان دانست و افزود: در صورت اجرای مناسب این طرح می‌تواند کار تحقیقاتی خوبی انجام شود و علاوه بر این به رونق گردشگری کمک می‌کند و در گام اول اقداماتی انجام‌شده و نیاز به انجام اقدامات بعدی دارد.

استاندار لرستان در خصوص واگذاری باغ گیاه‌شناسی نیز بیان کرد: واگذاری این باغ به سپاه منتفی شده و جزو برنامه‌های استان نیست و بنابراین در اختیار جهاد کشاورزی است.

وی در رابطه با تکمیل هتل صخره‌ای خرم آباد نیز بیان کرد: هتل صخره‌ای از نماد‌های ناراحت‌کننده گردشگری در استان است که سال‌ها نیمه‌کاره باقی‌مانده و برای مردم تبدل به یک عقده شده که باید سریع‌تر با سرمایه‌گذار تعین تکلیف شود تا مشکلات آن رفع شده و به نتیجه برسد چراکه ساخت هتل از بنیاد‌های اصلی توسعه گردشگری است و اگر نتوانیم هتل‌های خوبی در استان داشته باشیم نمی‌توانیم گردشگری را به‌عنوان مقصد رونق دهیم.

کارخانه شیر پگاه از دیگر موارد بازدید امروز خادمی بود که در این زمینه گفت: این کارخانه از کارخانجات فعال استان است که در حال حاضر محصولات خوبی دارد، اما معتقدیم هر صنعتی که در استان راه می‌افتد باید زنجیره‌های پایین‌دست و بالادست آن دیده شود. این کارخانه چند صنعت بالادستی تأمین‌کننده دارد که یکی از آن‌ها شیر است که حدود ۵۰ درصد نیاز این کارخانه از خارج از استان وارد می‌شود و باید با برنامه‌ریزی این میزان شیر از داخل استان تأمین شود.

وی افزود: لوازم موردنیاز این کارخانه برای نگهداری و بسته‌بندی محصولات نیز باید در استان تأمین شود چراکه عمدتاً از صنایع پایین‌دستی پتروشیمی است که خوشبختانه در استان تولید پتروشیمی وجود دارد و مصرف آن باید در این کارخانجات باشد و مصمم هستیم روی این حوزه برنامه‌ریزی شود.

استاندار لرستان در رابطه با احیای واحد‌های راکد استان نیز خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مستمر دولت در اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی واحد‌های راکد و افزایش ظرفیت واحد‌هایی است که کمتر از ظرفیت اسمی خود کار می‌کنند و در این استان نیز تعدادی از این واحد‌ها راه‌اندازی شده‌اند و دیگر واحد‌های مشکل‌دار نیز در ستاد رفع موانع بررسی و پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/م

واحد‌های مشکل‌دارلرستان برای رفع موانع در ستاد تسهیل بررسی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.