معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اصفهان:

موالید شهرضا در شش ماه اول سال کاهش یافت

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی اصفهان گفت: موالید شهرضا در شش ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهش داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی یکتامنش امروزدر جلسه تکریم و معارفه ریس ثبت احوال شهرضا که در محل ساختمان فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: در شش ماه سال جاری ۴۲۰ مورد فوتی در شهرضا ثبت شده است.

وی از ثبت ۶۳۵ ازدواج در شش ماه اول سال ۹۶ در شهرضا خبر داد و ابراز داشت: باید شرایط و امکانات لازم برای ازدواج جوانان مهیا شود.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی استان اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان طی سال های گذشته به ازای هر پنج ازدواج یک طلاق ثبت می شد، افزود: این در حالی است که الان با هر چهار ازدواج یک طلاق ثبت می شود.

وی با اشاره به این که ۴۵ درصد از طلاق ها در سن های بالا صورت می گیرد، گفت: بی شک تهاجم فرهنگی و استفاده نادرست از فضای مجازی یکی از عوامل اصلی این امر بوده است.

یکتامنش از طراحی فرم برای افرادی که قصد طلاق دارند خبر داد و افزود: در این فرم ها پرسشنامه ای تعیین شده تا افراد علل طلاق را بیان کنند تا به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به این که ۵۵ درصد از طلاق ها به پنج سال اول زندگی برمیگردد، گفت: آمار تولید شده از ثبت احوال باید مورد بررسی مسولان قرار گرفته و برای رفع آسیب ها اجتماعی آن برنامه ریزی شود.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی استان اصفهان اضافه کرد: در سال جاری تا کنون یک هزار و ۲۱۶ تولد ثبت شده که این آمار نشان دهنده کاهش ۰/۶۹ درصدی میزان موالید نسبت به یک هزا و ۲۸۵ تولد ثبت شده در سال گذشته است.

در ادامه همچنین فرماندار شهرستان شهرضا اظهار داشت: تاسیس دفتر طلاق در این شهرستان، ضروری است.

محسن گلابی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از وضعیت طلاق در این شهرستان وجود ندارد، افزود: وجود آمار دقیق طلاق و علل آن می تواند مدیران را در برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی یاری کند.

وی تصریح کرد: در صورت تاسیس دفتر طلاق می توان با حضور مشاوران و کارشناسان از بروز بسیاری از طلاق ها و به تبع آن مشکلات اجتماعی جلوگیری کرد.

فرماندار شهرضا فرهنگ سازی مناسب بین خانواده ها و تربیت بهتر کودکان در خانواده را از بهترین راه های جلوگیری از آسیب های اجتماعی دانست.

وی گفت: ساخت یک دفتر اداری جدید برای ثبت احوال شهرضا که مطابق با استانداردهای روز باشد مورد نیاز این اداره است.

گلابی با تاکید بر حفظ  تعامل دستگاه های اجرایی  در شهرستان گفت: کمبود نیرو در اداره ثبت احوال شهرضا در برخی موارد ما را دچار مشکل کرده که می طلبد مسولان استانی در این مورد بررسی لازم را انجام دهند.

در پایان این جلسه از زحمات عبد الستار الصاق تقدیر و علی صدری به عنوان سرپرست اداره ثبت احوال شهرستان شهرضا معرفی شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار