صید ماهیان گرمابی از استخرهای پرورش ماهی هیرمند آغاز شد

مدیرکل شیلات آب‌های داخلی سیستان و بلوچستان گفت: صید ماهیان گرمابی از استخرهای خاکی و بتنی شهرستان هیرمند آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مدیرکل شیلات آب‌های داخلی سیستان و بلوچستان گفت: صید ماهیان گرمابی از استخرهای خاکی و بتنی شهرستان هیرمند آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود در این مرحله از برداشت ۱۴۰ تن ماهی صید و روانه بازار مصرف شود.

محبعلی سیستانی افزود: با نزدیک شدن به پایان فصل پرورش ماهی گرمابی صید این ماهیان از استخرهای خاکی و بتنی شهرستان هیرمند آغاز شده است.

مدیرکل شیلات آب‌های داخلی سیستان و بلوچستان گفت: پرورش ماهی گرمابی با توجه به شرایط آب و هوایی و مساعد بودن زمینه جهت پرورش ماهی در سال "اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال" نقش بسزایی در بالا بردن سطح تولید و ایجاد اشتغال دارد.

وی تصریح کرد: عملی‌ترین راهکار در پرورش ماهی گرمابی استفاده از دستگاه‌های هواده و افزایش تولید در واحد سطح است که تلاش شده این شیوه میان پرورش دهندگان ماهی در منطقه ترویج شود.

سیستانی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود در این مرحله از برداشت ماهی 140 تن ماهی گرمابی از استخرهای سطح شهرستان هیرمند صید و روانه بازار مصرف شود.

مدیرکل شیلات آب‌های داخلی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره‌کل امسال با هدف تامین بخشی از نیاز بچه ماهی گرمابی و توانمندسازی بخش خصوصی 32 هزار قطعه بچه ماهی گرمابی در مزرعه پرورش ماهی "سفیران" شهرستان زهک تولید کرد.

انتهای پیام/گ

صیدماهیان گرمابی در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار