حضرت‌پور در نطق میان‌دستور:

آذربایجان غربی در آتش بی‌مهری وزارت جهاد کشاورزی می‌سوزد

نماینده ارومیه گفت: آذربایجان غربی در برهه‌های مختلف نقش‌آفرین و حماسه‌ساز بوده است، اما امروز در آتش بی‌مهری وزارت جهاد کشاورزی می‌سوزد.

آذربایجان غربی در آتش بی‌مهری وزارت جهاد کشاورزی می‌سوزدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله حضرت‌پور عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در نطق میان دستور و در صحن علنی مجلس، اظهار کرد:‌ متاسفانه شمارش معکوس برای نابودی کشاورزی و مردمی که با تلاش فراوان چشم امید به محصولات باغی دوخته‌اند در حال طی شدن است.

وی افزود: تولید هر صد گرم سیب، 70 لیتر آب شیرین مصرف می‌کند و همین محصول به جای اینکه به عنوان محصول بومی باعث رونق و توسعه کشاورزی باشد، باعث سیه‌روزی مردم آذربایجان غربی است.

حضرت‌پور خاطرنشان کرد: امسال یک میلیون و 200 هزار تن سیب در آذربایجان غربی تولید شده، در حالی که بنابر اعلام مسئولان گمرک فقط 20 هزار تن آن صادر شده است.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در تذکری به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کشاورزان مجبورند محصولات باغی خود خصوصا سیب را پیش از موعد بچینند و کنار جاده‌ها بریزند و به نام سیب درختی به نازل‌ترین قیمت و گاهی با شرایط نسیه به فروش برسانند.

وی اضافه کرد: بخش کشاورزی در آذربایجان غربی نقش مهمی در اقتصاد استان برعهده دارد و به محور اقتصاد آذربایجان غربی بی‌توجهی ادامه پیدا کند، شاهد یاس و ناامیدی مردم و ایجاد مشاغل کاذب و افزایش آسیب‌های اجتماعی دامن‌گیر کشور خواهد شد.

حضرت‌پور ادامه داد: آذربایجان غربی در برهه‌های مختلف نقش‌آفرین و حماسه‌ساز بوده است، اما امروز در آتش بی‌مهری وزارت جهاد کشاورزی می‌سوزد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی متذکر شد: مسئولان باید به وعده‌هایی که به باغداران داده‌اند عمل کنند و با نجات آذربایجان غربی امید را در استان تسری دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۶
اتش بی تدبیری ،بی نظمی ،بی برنامه گی ،بی سوادی برخی مدیران حوزه کشاورزی امان کشاورز رو بریده
آخرین اخبار