انتقاد تند سازمان عفو بین الملل از دولت افغانستان

در پی حملات خونین افغانستان طی یک ماه اخیر، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که مقامات افغانستان مسئول حفظ امنیت غیر نظامیان هستند و تنها محکوم کردن حملات کافی نیست.

انتقاد تند سازمان عفو بین الملل از دولت افغانستانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان عفو بین الملل با انتقاد از مقامات افغانستانی اعلام کرد دولت افغانستان مسئول تامین امنیت شهروندان است و صرفا محکوم کردن حملاتی که غیر نظامیان را هدف قرار می دهد کافی نیست.

این سازمان، ماه گذشته را یک ماه خونبار توصیف کرد و افزود: با قربانیان این موج وحشتناک خشونت نباید تنها با دلسوزی برخورد شود.

سازمان ملل همچنین در ادامه گفت که برای آنها باید عدالت تامین شود و کسانی که این جنایت ها را مرتکب می شوند، باید مورد پیگرد و مجازات قرار گیرند و به فرهنگ مصونیت پایان داده شود.

«حوریه مصدق» پژوهشگر سازمان ملل در افغانستان نیز گفت: موجی از حملات از سوی گروه های مسلح در افغانستان از عمد غیر نظامیان را هدف قرار داده است.  

لازم به ذکر است که روز گذشته نیز طی حمله گروه تروریستی داعش به منطقه «وزیر اکبر خان» کابل ۱۳ نفر کشته و بیش از ۹۰ تن زخمی شدند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.