ساخت نخستین هواپیماهای هیبریدی الکتریکی با سرعت 340 مایل بر ساعت

نخستین نوع هواپیماهای هیبریدی الکتریکی با سرعت 340 مایل بر ساعت به تولید انبوه می رسد.

هواپیماهای هیبریدی-الکتریکی در جهان به تولید انبوه می رسندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  یک شرکت آمریکایی اعلام کرده است که تا سال 2022، یک هواپیمای هیبریدی الکتریکی را به بازار عرضه خواهد کرد.

این هواپیما که اولین مدل از این گونه هواپیماهاست با ظرفیت 12 مسافر و در اختیار داشتن دو موتور الکتریکی، زمان و هزینه ی سفر را به طور چشمگیری کاهش می دهد. 

برنامه ها و پلن های اجرایی شرکت سازنده هواپیمای الکتریکی نشان می دهد که سرعت توسعه هواپیماهای الکتریکی کوچک وابسته به سرعت رشد تکنولوژی ساخت باتری و سیستم های هوش مصنوعی است. 

از سوی دیگر شرکت هواپیمایی بوئینگ اعلام کرد که قصد دارد شرکتی را به طور مستقیم در طراحی، تولید و اجرای پرواز هواپیماهای الکتریکی تاسیس کند تا در توسعه و پیشرفت این نوع از هواپیما مشارکت جدی داشته باشد. 

این در حالی است که شرکت های مختلفی از جمله شرکت اوبر و ایرباس در حال کار بر روی مدل های پروازی الکتریکی و کوچک خود هستند. 

در حقیقت، هدف اصلی ساخت این هواپیماهای کوچک، سفرهای کوتاه و منطقه ای است؛ سفرهایی که هزینه ی زیادی برای جت های خصوصی و هواپیماهای تجاری دارند.

چندی قبل، یکی از  مهندسین ارشد و از بنیانگذاران یک شرکت بزرگ هواپیمایی گفته بود: امروزه شرکت های هواپیمایی بسیار مشتاق اند که بدانند چگونه می توان در یک پرواز با فاصله ای کوتاه پول زیادی به دست بیاورند. 

طبق برآوردهای این شرکت، هزینه ی سفر از دره سیلیکون ( در نزدیکی شهر سانفرانسیسکو) تا لس آنجلس نزدیک به 120 دلار است و این هواپیما با سرعت 340 مایل بر ساعت و در ارتفاع 25 هزار پا و پایین تر از هواپیماهای معمولی پرواز می کند، علاوه بر این، در سفر با این هواپیماهای الکتریکی، مدت زمان سفرهایی با بیش از چهار ساعت، به نصف کاهش خواهد یافت. 

به جهت حفظ امنیت پرواز، در هواپیماهای الکتریکی یک موتور سوختی جت نیز وجود داد تا در صورت اتمام باتری ها از آن استفاده شود.

فن آوری باتری فعلی تنها می تواند حدود 100 مایل ( نزدیک به 160 کیلومتر) کار کند و پس از آن باید از موتور سوختی استفاده شود. 

این شرکت هواپیمایی قصد دارد تا اواخر دهه ی آینده در مدلی جدید، یک هواپیمای بزرگتر با گنجایش 50 مسافر بسازد و با پیشرفت در تکنولوژی باتری هواپیماها، برد هر دو مدل خود را تا حدود 1000 مایل افزایش دهد. 

از طراحی های آینده  شرکت های هواپیمایی آن است که هواپیماها تنها با باتری و بدون نیاز به موتور سوختی مورد استفاده قرار گیرند و در نهایت با کنترل از راه دور به پرواز در آیند. 

 انتهای پیام/

پرواز هواپیمایی با سرعت 340 مایل در ساعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.