رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خبر داد؛

همکاری نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن علیه فعالیت‌های موشکی کره شمالی

مقامات نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن پذیرفتند برای مقابله با فعالیت‌های موشکی کره شمالی نیاز به همکاری سه جانبه است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه پس از دیدار نظامی سه جانبه با مقامات کره جنوبی و ژاپن مدعی شد جهانیان علیه تهدیدات موشکی و هسته‌ای کره شمالی متحد هستند و برای مقابله با خطرات جاه طلبی‌های این کشور همکاری می کنند.

دانفورد، میزبان ژنرال دونگ کیونگ دو، رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی و دریاسالار کاتسوتوشی کاوانا، رئیس ستاد نیروهای دفاعی ژاپن بود. این دیدار سه جانبه، در مقر فرماندهی اقیانوس آرام آمریکا در هاوایی برگزار شد و تمرکز آن بر تهدید کره شمالی بود.

دانفورد خطاب به خبرنگارانی که وی را همراهی می کردند، گفت:« یکی از نخستین بحث هایی که داشتیم این بود که درباره کره شمالی چه نظری داریم. ما درباره چالش کره شمالی، درکی مشترک داریم. ما به عنوان مقامات نظامی، درباره واکنش منسجم و گروهی به این چالش، درکی مشترک داریم. آنچه سعی داریم انجام دهیم، پیدا کردن راههایی برای بهبود توانایی های جمعی ماست.»

این مقامات نظامی پذیرفتند برای مقابله با تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی نیاز به همکاری سه جانبه و تلاش های جانبه وجود دارد. این همکاری ها شامل دفاع موشکی و هر گونه برنامه ریزی و تمرکز بر تهدید هسته ای است که از طرف کره شمالی وجود دارد.»

مقامات کره جنوبی قبول دارند که همکاری سه جانبه، واکنشی مناسب برای دفاع موشکی و تهدید هسته ای کره شمالی است. زمان در خصوص دفاع در برابر موشک های بالستیک اهمیت زیادی دارد. ارتباط خوب میان کشورها برای دفاع از مردم منطقه و آمریکا حیاتی است.

مقامات دفاعی گفتند این پنجمین دیدار سه جانبه ای بود که از سال 2014 برگزار شده و همکاری هر بار آسانتر شده است.

رئیس ستاد ارتش آمریکا گفت: «مقامات دفاعی توافق کردند سال آینده دفاع موشکی و تبادل اطلاعات بهبود یابد و تمرین های منظمی برگزار شود تا اطمینان حاصل شود واکنش جمعی و منسجمی برای دفاع در برابر موشک های بالستیک در اختیار داریم.»

مقامات شرکت کننده در این نشست موافقت کردند سال آینده دو بار دیگر تشکیل جلسه دهند.

 انتهای پیام/

اتحاد آمریکا، کره جنوبی و ژاپن علیه برنامه موشکی کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار