شهردار قم؛

برنامه‌ریزی برای تحقق بودجه 2200 میلیارد تومانی شهرداری قم در سال 96

بودجه امسال شهرداری قم 2200 میلیارد تومان است و باید از ظرفیت‌های نهفته برای تحقق این بودجه استفاده کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛  دکتر سقائیان نژاد در مراسم تودیع و معارفه جمعی از مدیران شهرداری قم که در سالن رضوان ساختمان شهرداری برگزار شد، با اشاره به رابطه زندگی دنیوی با زندگی آخرت، اظهار کرد: هر چه که در این دنیا بکاریم، در آخرت برداشت می‌کنیم، پست‌ها در دنیا برای مدیران نوعی آزمایش است و اگر با نگاه درست به این پست‌ها نگاه نشود، عوارضی خاصی را به دنبال دارد.
شهردار قم ادامه داد: اگر پست‌ها را به عنوان آزمایش نگاه کنیم، کارها به خوبی پیش می‌رود، مدیران باید به دنبال کسب توفیقات الهی باشند و به اندازه ظرفیت‌های خود برای حرکت در مسیر الهی تلاش کنند.
سقائیان نژاد افزود: شکر نعمت‌ها خدمت به مردم است و این خدمت سبب می‌شود که مدیران آرامش درونی را کسب کنند، در خدمت نباید به دنبال کمیت باشیم، بلكه کیفیت عمل در زمینه ارائه خدمات به شهروندان مهم است، پست‌ها عوض می‌شود و باید به دنبال کسب رضایت الهی باشیم.
وی با اشاره به خدمات متنوع شهرداری‌ها به شهروندان، اظهار کرد: شهروندان در طول روز به شكل‌‌های مختلف با خدمات شهرداری‌ها مواجه هستند و مدیران و کارمندان شهرداری‌ها خالصانه به شهروندان خدمت می‌کنند، بالاترین توفیق کسب رضایت مردم است و این مسئله با داشتن نیت خالصانه محقق می‌شود.
شهردار قم ادامه داد: رکود ساخت و ساز سراسر کشور را در برگرفته است، اما با وجود تعطیل شدن بخش ساختمان، شهرداری‌ها به فعالیت خودشان ادامه می‌دهند، وضعیت شهرداری قم به گونه‌ای است که طرح‌هایش براساس برنامه اجرا می‌شود.
سقائیان نژاد با اشاره به بودجه شهرداری قم، اظهار کرد: بودجه امسال شهرداری قم 2200 میلیارد تومان است و باید از ظرفیت‌های نهفته برای تحقق این بودجه استفاده کنیم، دولت اگر منابع و مصارف در گستره شهر را در اختیار شهرداری‌ها قرار بدهد، با آن‌ها می‌توانيم شهرها را اداره کنیم، اکنون هیچ اطلاعاتی را از سهم شهرداری‌ها در زمینه عوارض مختلف نداریم.
وی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر مصرف است و نوعی عوارض شهری است، برای مصرف کالاها، خدماتی توسط شهرداری‌ها ارائه می‌شود و ما به دنبال گرفتن بهای خدمات شهری هستیم و با این گرفتن این بها، می‌توانیم شهر را اداره کنیم.
شهردار قم افزود: درآمدهای پایدار جزو مسائلی است که باید به دنبال آن باشیم، نباید منبع درآمد شهرداری تنها فروش تراکم باشد، شهرداری قم باید برای کسب منابع درآمدی جدید تلاش کند.
سقائیان نژاد شهر قم را دارای اقتضائات خاص خود دانست و تصریح کرد: این شهر حرم اهل‌بیت(ع) است و حدود 100 هزار طلبه از داخل و خارج کشور در شهر قم زندگی می‌کنند، اتباع 120 کشور در این شهر هستند و حوزه‌های علمیه در شهر قم قرار دارند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموعه شهرداری قم، طرح جامع شهر، برنامه استراتژیک، چارت مصوب و نیروهای کارآمد وجود دارد و باید شهر قم را به جایگاهی که شأن آن است، برسانیم.
انتهای پیام /ت

شهرداری قم باید برای کسب منابع درآمدی جدید تلاش کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.