رشد دو برابری اجرای طرح‌های اشتغال در شهرستان کهنوج

طرح اشتغال‌زا در هفت‌ماهه امسال در شهرستان کهنوج راه‌اندازی شده که نسبت به مدت مشابهِ سال قبل دو برابر رشد داشته است.

رشد دو برابری اجرای طرح‌های اشتغال در شهرستان کهنوجبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ مصیب محسنی، مدیر کمیته امداد شهرستان کهنوج بابیان اینکه توانمند کردن مددجویان، ترویج فرهنگ کار و سخت‌کوشی و تقویت عزت‌نفس و روحیه خودباوری در بین آن‌ها از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد است، گفت: ۱۷۵ طرح اشتغال‌زا در هفت‌ماهه نخست امسال در شهرستان کهنوج راه‌اندازی شده که نسبت به مدت مشابهِ سال قبل دو برابر رشد داشته است.


وی افزود:با اجرای ۱۷۵ طرح اشتغال‌زا در هفت‌ماهه امسال در شهرستان کهنوج برای ۳۵۰ نفر از مددجویان تحت حمایت این شهرستان اشتغال‌زایی شده است.


مدیر کمیته امداد شهرستان کهنوج، با اشاره به اینکه برای اجرای ۱۷۵ طرح اشتغال‌زا در شهرستان کهنوج سه میلیارد و 40 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال از محل منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و کمیته امداد به مددجویان و افراد نیازمند واجد شرایط پرداخت‌شده است، افزود: اجرای طرح‌های اشتغال در هفت‌ماهه امسال در شهرستان کهنوج نسبت به مدت مشابهِ سال قبل دو برابر رشد داشته است.


وی، به اجرای طرح پنل های خورشیدی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: ۲۵۰ طرح پنل خورشیدی در شهرستان کهنوج در حال اجراست که با اجرای این طرح‌ها برای ۲۵۰ خانوار تحت حمایت این شهرستان اشتغال‌زایی می‌شود.


محسنی، به اهمیت توانمندسازی و شکوفایی استعدادهای مددجویان و نیازمندان اشاره و بیان کرد: هفت میلیارد و 350 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی و دو میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل منابع امدادی امسال برای اجرای طرح‌های اشتغال به کمیته امداد شهرستان کهنوج اختصاص‌یافته است.


وی افزود: کمیته امداد برای اشتغال‌زایی مددجویان تحت حمایت برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار دارد که فراهم کردن امکانات لازم به‌منظور توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانواده‌های نیازمند از طریق استعداد سنجی، مهارت‌آموزی، ایجاد اشتغال، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و اعطاء وام ازجمله این برنامه‌ها است.


محسنی، با اشاره به اینکه مددجویان تحت حمایت با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و همچنین فراگیری آموزش‌های لازم در این زمینه به استقلال اقتصادی و خودکفایی رسیده و به‌تدریج از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند، افزود: امسال ۲۵۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد شهرستان کهنوج از محل تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال خودکفا و از تحت حمایت این نهاد خارج می‌شوند.


انتهای پیام/س

 

ا جرای ۱۷۵ طرح اشتغال‌زا در کهنوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار