مدیرکل منابع طبیعی استان سمنان :

آتش جنگل‌های ابر و دشت شاد اطفا شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت : آتش در جنگل‌های ابر شاهرود و دشت شاد میامی اطفا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، با تلاش 350نفر از ماموران سپاه، بسیج، نیروهای مردمی و یگان حفاظت از منابع طبیعی حریق در حدود هفت هکتار از جنگل ابر و حدود سه هکتار از جنگل دشت شاد اطفا شد.


علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت : اطفای حریق جنگل‌های ابر شاهرود و دشت شاد میامی با توجه به صعب العبور بودن مسیر به سختی و با تلاش شبانه روزی نیروها انجام شد و خوشبختانه در مجموع هر دو جنگل تنها به پنج درخت آسیب رسید و انچه سوخت ، برگ ها و شاخه های خشکیده کف جنگل بود.


حیدریان با بیان اینکه عملیات پاک سازی و لکه برداری آتش در جنگل‌های ابر شاهرود و دشت شاد میامی به پایان رسیده است گفت: خوشبختانه امروز هوا در این دو منطقه ابری شد و امیدواریم با بارش باران ، حداقل امکان شعله ور شدن مجدد آتش از بین برود.


وی در عین حال گفت: به رغم پایان عملیات اطفا و لکه گیری، نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در محل می مانند تا در صورت حریق مجدد، به سرعت برای اطفا اقدام کنند.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: علت هر دو آتش سوزی جنگلی در ابر و دشت شاد، عامل انسانی بوده که تلاش برای شناسایی خاطیان ادامه دارد.


انتهای پیام / ه


آتش سوزی در جنگل ابر و دشت شاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.