سازمان بهزیستی در هفته‌ای که گذشت؛

افزایش خدمات مشاوره تلفنی بهزیستی نیازمند تامین اعتبار است/ رفع ۵۰ درصد سوء تغذیه کودکان مناطق محروم با طرح یک وعده غذای گرم

مهم ترین اخبار و رویدادهای سازمان بهزیستی کشور را با یک کلیک مشاهده کنید.

بسته خبری برای پنجشنبه///افزایش مستمری مددجویان بهزیستی منتفی شد؟ / رفع ۵۰ درصد سوء تغذیه کودکان مناطق محروم با طرح یک وعده غذای گرمبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان بهزیستی کشور در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

افزایش خدمات مشاوره تلفنی بهزیستی نیازمند تامین اعتبار است

مشاور امور زنان و خانواده سازمان بهزیستی کشور گفت: افزایش خدمات مشاوره تلفنی و همچنین اضافه شدن تعداد خطوط مشاوره تلفنی، نیازمند تامین اعتبار است.

وی ادامه داد: علاوه بر خطوط مشاوره تلفنی، در هر یک از استان های کشور و همچنین در برخی از شهرهای آن‌ها، یک واحد دفتر مشاوره دولتی وجود دارد که به تشخیص مشاوران حاضر در پشت خطوط ارتباطی سامانه فوق، برخی از تماس گیرندگان به واحدهای مشاوره حضوری ارجاع داده می شوند.

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی منتفی شد؟/ دلخوشی 2 ماهه پایان یافت

افزایش مستمری مددجویان بهزیستی که همزمان با ایام انتخابات اتفاق افتاده بود، متوقف شده و مستمری به ماننده گذشته به این افراد پرداخت می شود.

نظارت سازمان بهزیستی در پرداخت حقوق بهبودیافتگان شاغل در کمپ‌های ترک اعتیاد

مدیر کل امور آسیب‌ دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: حضور مددکاران اجتماعی در کمپ های ترک اعتیاد، مسیر پرداخت حق و حقوق بهبود یافتگان شاغل را توسط کارفرمایان هموار می‌کند.

وی تاکید کرد: معاونت پشتیبانی سازمان بهزیستی کشور، در صورت نیاز بهبود یافتگان آسیب های اجتماعی به مشاوره و امداد و سایر مباحث حقوقی در جهت کمک به آن‌ها اقدام می‌کند.

قطع مستمری مددجویان بهزیستی صحت ندارد

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: اخبار مبتنی بر قطع مستمری مددجویان بهزیستی صحت ندارد و واریز مستمری طبق سنوات گذشته ادامه دارد.

وی ادامه داد: شاید از میان جامعه مددجویان تحت پوشش بهزیستی، مستمری تعداد انگشت شماری از آن ها به دلیل وجود برخی از مشکلات برای مدت کوتاهی متوقف شده باشد، اما به محض رفع مشکل، طبق گذشته مستمری به حساب آن ها واریز می شود.

نقش فرهنگ در جلوگیری از تولد نوزادان معلول

علی ربیعی وزیر تعاون و رفاه اجتماعی گفت: صحبت در مورد معلولیت ناشی از ژنتیک اخیرا بیش از ۲۰ سال گذشته بوده و باید همچنان برای این موضوع گفت‌وگوهای بزرگ داشته باشیم زیرا متاسفانه سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های اقتصادی و اجتماعی منجر به معلولیت می‌شود.

وی با اظهار نگرانی از اینکه که سالمندان زندگی با معلولیت را تجربه نکنند، بیان کرد: باید در سیاست‌های اجتماعی، اقتصادی، تنبیهی و تشویقی موضوع پیشگیری از معلولیت‌ها لحاظ شود زیرا در بسیاری از موارد مشکلات روحی، روانی و حتی مشکلات اجتماعی در خانواده های دارای معلول مخاطرات مهمی را ایجاد کرده است‌.

رفع ۵۰ درصد سوء تغذیه کودکان مناطق محروم با طرح یک وعده غذای گرم

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت:طرح ارائه یک وعده غذای گرم به مدت یک سال ادامه دارد که با اجرای آن ۵۰ درصد سوء تغذیه کودکان شناسایی شده برطرف می شود.

وی با بیان اینکه در چه نقاطی از کشور کودکان بیشتر از سوء تغذیه رنج می برند، از طریق طرح تعیین سنجی دفتر تغذیه وزارت بهداشت مشخص می شود، ادامه داد: از ۱۵ مهر ماه سال جاری تا کنون ۲۲۰ هزار کودک، روزانه یک وعده غذای گرم دریافت می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار