آزمایشی فوق العاده دقیق برای تشخیص سقط جنین در هفته اول بارداری

سقط جنین یکی از ناراحت کننده‌ترین اتفاقات در زندگی هر مادری است که با تشخیص زود هنگام این اتفاق از مرگ هزاران جنین جلوگیری می‌شود.

1-آزمایش خون جدید برای تشخیص سقط جنین و زایمان زودرس درهفته اول بارداری2-آزمایشی فوق العاده دقیق برای تشخیص سقط جنین در هفته اول بارداریبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کارشناسان به تازگی آزمایش خون جدیدی را معرفی کرده اند که می‌تواند تنها یک هفته پس از بارداری احتمال بروز سقط جنین یا زایمان زودرس را شناسایی و نتیجه‌ها را در اختیار تیم پزشکی قرار دهد.

در این شیوه تشخیصی جدید دانشمندان نوع خاصی از مولکول‌ها را شناسایی کرده اند که می‌تواند عارضه‌های جانبی بر اثر زایمان را شناسایی کند، همچنین با استفاده از این شیوه امکان تشخیص مسمومیت بارداری (پره اکلامپسی) نیز وجود دارد.

با استفاده از نتیجه به دست آمده از این آزمایش خون، کارشناسان می‌توانند پیشگیری و اقدام‌های درمانی لازم برای کمک به بانوان باردار را انجام دهند.

اکنون یکی از چالش‌های دنیای پزشکی شناسایی علامت‌های بارداری و زایمان پرخطر و انجام اقدام‌های پیشگیرانه است. سقط جنین و زایمان زودرس 2 مورد از خطر‌های شایع دوران بارداری هستند.

این آزمایش در ۱۲ هفته اول بارداری می‌تواند انجام شود و نتیجه دقیقی با میزان ۹۸ درصد در اختیار متخصصان قرار دهد.

مولکول‌های مورد بررسی در این آزمایش خون، microRNA نام دارند که در سلول‌های خونی در دیواره جفت قرار دارند و مشکل هایی، چون سقط جنین یا زایمان زودرس به دلیل نارسایی در تامین و انتقال خون رخ می‌دهد و در این مولکول‌ها نارسایی خونی مشخص می‌شود.

کارشناسان در نظر دارند از این آزمایش برای بررسی وضعیت جنین که با استفاده از روش ivf در رحم مادر کاشته شده است اطلاع پیدا کنند، زیرا درصد بالایی از کاشت جنین با روش آی وی اف به سقط جنین یا زایمان زودرس مادر منجر می‌شود.

متخصصان اعلام کرده اند راستی آزمایی آزمایش بر روی گروهی از داوطلبان انجام شده و نتیجه صحیح در اختیار دانشمندان قرار داده شده است و در آینده نزدیک این شیوه تشخیصی در سراسر جهان می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

شیوه ای نوین برای تشخیص زایمان زودرس در هفته اول بارداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار