مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان:

مشکل تردد زائران پاکستانی اربعین در مرز میرجاوه برطرف شد

مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: با رایزنی های دیپلماتیک میان مرزبانان ایران و پاکستان، مشکلات تردد زوار پاکستانی در نقطه صفر مرزی میرجاوه حل شد.

مشکل تردد زائران پاکستانی اربعین در مرز میرجاوه برطرف شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان سیدمجتبی طباطبایی زاده گفت: از صبح امروز و با نتیجه دار شدن پیگیری ها، روند خروج زائران حسینی اربعین از کشور پاکستان افزایش یافته و دیگر شاهد مشکلات و مصائب روزهای گذشته در مرز پاکستان نیستیم.

وی ادامه داد: دولت پاکستان با حفظ حرمت انسانی در حال خدمت رسانی به زوار است و مقرر شده تا با تدبیر خود و در صورت امکان، ماموران گذرنامه با حضور در داخل اتوبوس های زوار، امور گمرکی آنان را انجام دهد تا دیگر زمان زیادی از زوار تلف نشود.

وی تاکید کرد: متاسفانه در روزهای گذشته و با توجه به بروز برخی سوءتفاهم ها، عده زیادی از زائران اربعین، در داخل کشور پاکستان محبوس شده و امکان خروج به سختی فراهم می شد که هم اینک شاهد تردد روان و قابل قبول آنان هستیم.

طباطبایی از زحمات و پیگیری های همه مسئولان استانی، شهرستانی، نظامی، ستاد مردمی اربعین و به ویژه رسانه ها قدردانی کرد.
به گفته رئیس ستاد اربعین سیستان و بلوچستان 145 هزار و 386 زائر پاکستانی عتبات عالیات از ابتدای امسال تا کنون از مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده اند.

علی اصغر میرشکاری اظهار داشت: 27 هزار نفر از این زوار در ایام محرم و صفر از طریق مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شده اند.

وی بیان کرد: همچنین 268 دستگاه اتوبوس پاکستانی حامل زائران تا کنون از طریق مرز میرجاوه وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی افزود: 2 تیم بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مرز میرجاوه و زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان به منظور خدمات رسانی به زوار پاکستانی مستقر هستند.

وی تصریح کرد: هزار و 300 کودک پاکستانی تا کنون واکسینه شده اند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: 6 هزار و 800 نفر از این استان تا کنون در سامانه سماح به منظور شرکت در پیاده روی اربعین نام نویسی کرده اند.

میرشکاری اظهار داشت: هزار و 538 نفر از اتباع افغانستان برای نخستین بار امسال برای پیاده روی اربعین نام نویسی کرده اند.

سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.

 

انتهای پیام/ی

حل مشکل تردد زائران پاکستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.