آیت الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

ایستادن در برابر توطئه‌های استکبار، مسئله سیاسی و دینی است/ از اروپای همراهِ آمریکا نباید غافل بود

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: از اروپای همراه با آمریکا نیز نباید غافل بود، همراهی اروپا با آمریکا نیز خیانت است.

نماز جمعهبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز با اشاره به اینکه نباید از دشمن ترسید، اظهار داشت : اگر صابر باشیم و از دشمن نترسیم ، یقینا پیروز خواهیم شد.

وی با اشاره به نزدیک بودن روز مبارزه با استکبار جهانی افزود: ایستادن در برابر توطئه‌های استکبار یک مسئله سیاسی و دینی است. البته سیاست ما عین دیانت ماست؛ اما این مسئله (استکبار ستیزی) ریشه در دیانت ما دارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اهمیت مقابله با طاغوت تاکید کرد: آنان که تابع و پیرو طاغوت باشند، طاغوت می‌آید و این ها را از نور خارج و وارد ظلمات می‌کند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: سکوت و بی تفاوتی در برابر طاغوت و توطئه های آن، فساد را گسترش می دهد. آن ها که در مقابل طاغوت حساسیت ندارند موجب می شوند زمینه فساد برای طاغوت فراهم شود و این ها همه در فسادها شریک هستند.

وی با اشاره به ساز و کار مقابله با فساد یادآور شد: انسان ها وظیفه دارند که نگذارند فساد شیوع یابد، اگر دفاع و ایستادگی در برابر طاغوت نباشد، فساد عالمگیر خواهد شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان کار ارزشمند رزمندگان مدافع حرم؛گفت: اگر دفاع ها و شهادت ها نبود معلوم نبود که سرنوشت تهران و خوزستان و ... چه می شد و به دست چه کسانی می افتاد؟

وی افزود: باید آمریکا را در راس جنایت ها و خیانت ها بشناسیم و این قطعی است اما نباید از اروپا غافل شویم. نمی توان به اروپا خوشبین بود. مسئولین توجه داشته باشند که ما آن کشور اروپایی که همراه آمریکاست و برنامه هایش برنامه های آمریکاست را دشمن می‌دانیم.

آیت الله موحدی کرمانی عنوان داشت: چه بسا آن دسته که از اروپای خائن برای تجارت به ایران می آیند، در لباس جاسوس و برای ضربه زدن بیایند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان چهره دروغین خوشروی اروپا در مواجهه با ایران یادآور شد: به تعبیر رهبر انقلاب دست چدنی آن ها را در پوشش دستکش مخملین باید دید، مسئولین باید بیدار باشند که هستند، عصبانیتی که دشمنان از ما دارند باید این دشمنی را ببینیم.

وی با بیان اقدامات کینه توزانه آمریکا در قبال ایران تاکید کرد: شما از دست نظام عصبانی باشید و از این دشمنی و عداوت بمیرید.

آیت الله موحدی کرمانی عنوان داشت: دشمن پیشنهاد صلح می دهد تا شما را خواب کند و در زمان غفلت به شما ضربه بزند. آقای ترامپ با این برنامه ابلهانه اش این معنا را خوب مشخص کرد.

وی گفت: مبادا در مقابل دشمن حالت انفعال به خود بگیریم. توطئه های دشمن را به خوبی بشناسیم و در مقابل آن تدابیر لازم را به کار بگیریم تا نتواند علیه کشور توطئه کند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه ما جنگ طلب نیستیم، اظهار داشت: اگر دشمن حالت حمله داشت و برنامه و نقشه داشت باید آن را شناخت و به دشمن ضربه زد. ملت باید بیدار باشد و توطئه ها را بشناسد و قبل از توطئه دشمن آن را نقش برآب کند.

وی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر افزود: نباید به این مفسدینی که گاهی به روحانیون و بسیج حمله می کنند، مجال داده شود تا کار خود را انجام دهند.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان بدعهدی های آمریکا در قبال برجام گفت: آمریکا هر جا که منافعش در خطر باشد، همه توافقنامه ها را زیر پا می‌گذارد و مرحبا به رئیس جمهور که پاسخ آنها را داد.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی به دنبال فضیلت و تقواست و شما به دنبال کشتن و سوزاندن و ضربه زدن لذا مذاکرات با نیت کثیف شما فایده‌ای ندارد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مگر کسی باور می کرد که شاه به این زودی از بین برود اما یک حرکت مردمی شاه را نابود کرد.

وی با بیان اینکه حق پیروز می شود و باطل از ریشه نابود خواهد شد،  تاکید کرد: آقای ترامپ منتظر نابودی باش، حق ریشه ای استوار دارد و نمی توان ریشه حق را کَند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به حرکت عظیم اربعین حسینی و حضور ۲۰ میلیون زائر در کربلای معلی یادآور شد: امروز اربعین حسینی نشان داد که امام حسین (ع) با حرکت ارزشمندش پیروز شده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به دیدار سه جانبه سه کشور ایران و روسیه و آذربایجان گفت: دیدار سه جانبه ایران و روسیه و آذربایجان اقتدار جمهوری اسلامی را نشان داد و تحکیم روابط سه جانبه را در پی داشت. احترام پوتین به نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارز و مشهود بود.

آیت الله موحدی کرمانی تاکید کرد: انقلاب اسلامی فهمیده‌ها و حججی‌ها ساخته است و این نوجوان‌ها و جوان‌ها استعداد دارند که به مقام عالیه برسند و هنوز استعداد‌های فراوانی وجود دارند که به این مقام برسند.

وی اضافه کرد: به مسئولین آموزش و پرورش می‌گویم که این دانش آموزان امانت دست شما هستند و امانت را فراموش نکنید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان قدرت انقلاب اسلامی در تحول جهان تاکید کرد: باید قدر حق را بدانیم و از مسیر حق منحرف شویم.

وی یادآر شد: مسئولین برای رضای خدا این انقلاب را حفظ کنید و خود را در میادین بهتر نشان دهید.به  آن‌هایی که پولشان را گذاشته اند، بهتر برسید و مبادا مسئولی اسیر دنیا، مال و ثروت باشد.

آیت الله موحدی کرمانی لزوم اهتمام مسئولین در رسیدگی به معیشت مردم تصریح کرد: آیا به فکر حقوق آن‌هایی که در معادن ذغال سنگ هستند و کار می‌کنند هستید؟ آیا به فکر آن‌هایی که اجاره خانه می‌پردازند؛ هستید؟ آیا به فکر آن‌هایی که نمی‌توانند هزینه درمان را بپردازند؛ هستید؟

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: امروز به لطف خدا، نیروی انتظامی فعال است و خوب کار می‌کند. نیروی انتظامی، سپاه، ارتش و بسیج افتخار ملت هستند. خاک بر سر آمریکا که ارزش خدمات نیرو‌های مسلح ایران را در نبرد با تروریسم نشناخت و خاک بر سر آمریکا که سپاه را تروریست می‌داند.

وی با بیان خدمات نیروی انتظامی در امنیت شهر‌ها و مرزها اضافه کرد: نیروی انتظامی در مبارزه با اشرار فعالیت خوبی دارند و شهید می‌دهند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
مردم ایران ثابت کرده اند که همواره در برابر ظلم ایستادگی می کنند و زیر یوغ دشمن نمی روند
Iran (Islamic Republic of)
حسین آقا
۱۵:۵۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
ایران یکی از ثروتمندترین کشورای دنیاس
مرگ بر امریکا
Germany
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Germany
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۶
عصر ارتباطات است هیچکس سکوت نکرده هر کسی به نحوی دین خود را به انقلاب اداء میکند روحانیت تنها نیست
آخرین اخبار