خطیب جمعه قم؛

هدف آمریکا تهی‌کردن عزم و اراده مسئولان و مردم است/شرایط ازدواج جوانان فراهم شود

آیت الله اعرافی با بیان این که آمریکا به دنبال تهی کردن عزم و اراده ی مردم و مسئولان است،بر هر چه باشکوه تر برگزار شدن راهپیمایی یوم الله 13 آبان تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛آیت‌الله اعرافی،امام جمعه قم، ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مصلی قدس،  گفت: اربعین غریبانه سالار شهیدان از روزی که جابر بر سر قبر فرزند رسول خدا نشست و اشک ریخت شروع می‌شود اما حقانیت اربعین آن جایی نمایان می‌شود که 20 میلیون عاشق به زیارت امام شهیدان می‌روند.

وی افزود: اربعین حسینی پدیده‌ای است که بالای 20 میلیون و از بیش از 100 کشور عالم انسان‌های دلباخته و شیدا در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند، آن‌هم در راهپیمایی که بالای 100 کیلومتر است که در آن شرکت می‌کنند، نظم این مراسم درون‌زا است و این مراسم تاریخی قرن‌ها ادامه داشته و عشق و ایثار در قلب‌های این راهپیمایان موج می‌زند.

خطیب جمعه قم با اشاره به‌ یوم الله 13 آبان و روز دانش‌آموز گفت: راهپیمایی روز 13 آبان در سراسر ایران و قم باید با باشکوه بیشتر و فریادی رساتر از گذشته باشد چراکه آمریکا به دنبال تهی کردن عزم و اراده مسئولان و مردم است.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه عزم و اراده ملی باید مستحکم‌تر شود، خاطرنشان کرد: به فضل الهی در برابر تمام این توطئه‌ها خواهیم ایستاد، روز 13 آبان روزی است که همه ملت ما در یک آزمون جدید درصحنه مبارزه با دشمن حضور خواهد یافت.

 وی گفت: برخی به دنبال ترویج فکر صلح با دشمن هستند ، فشار اقتصادی، فشار بر جبهه مقاومت، فشار بر تجزیه کردستان عراق، تقویت جبهه مزدوران در منطقه، همراه ساختن جبهه اروپایی و تحریم‌های جدید به بهانه‌های جدید از نمونه کارهای جدید آمریکا است.

امام جمعه قم با اشاره به زمینه‌سازی تشکیل خانواده توسط حکومت، جامعه و خانواده اظهار داشت: اسلام هم در سطح عموم جامعه، هم در سطح حاکمیت و هم در سطح خانواده انسان را متعهد کرده است و کسی نمی‌تواند از تعهدهای مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شانه خالی کند، یکی از این امور ازدواج است که هیچ‌کس نمی‌تواند از تعهدات آن شانه خالی کند.

آیت الله اعرافی افزود: آحاد جامعه و همه مکلفان در یک جامعه در قبال یک ازدواج به‌موقع، به هنگام و درست و در قبال شکل‌گیری خانواده‌های سالم مسئول‌ هستند.

وی با اشاره به اینکه در روایات آیه 88 سوره نساء بر واسطه بودن در کارهای خیر اشاره دارد، گفت: کسی که در کار خیر سهیم شود و در امر ازدواج وساطت کند در کار خیر سهیم است و این آیه اشاره به‌واسطه گری در کار خیر دارد.

خطیب جمعه قم بهترین وساطت‌ها را در امر ازدواج بیان و تأکید کرد: اگر کسی وساطت می‌کند که دو رفیق صلح کنند و یا گرهی از کار کسی گشوده شود این مسئله اشاره به شریک بودن در کار خیر دارد و این امر یک تکلیف کفایی است و سطح اول تکلیف عمومی است که همه جامعه به فراخور توان خود باید تلاش کنند تا خانواده‌ها استوار بماند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: در آیات و روایات فراوانی تأکید بر واسطه‌گری در امر ازدواج شده است، در روایتی نقل‌شده که خداوند به چهار گروه نگاه ویژه در قیامت می‌کند، کسی که معامله‌ای کرده و طرف پشیمان است و سرسختی در فسخ معامله نشان نمی‌دهد، دوم به فریاد آدم گرفتار رسیدن، سوم آزاد کردن بنده و چهارمین مورد واسطه شدن و فراهم کردن شرایط برای آنکه جوانی ازدواج کند خداوند نگاه لطف به این شخص می‌افکند.

وی با تأکید بر فراهم کردن شرایط ازدواج برای جوانان گفت: روزی که هیچ سایه‌ای در آفتاب روز قیام نیست چند گروه در زیر سایه الطاف الهی قرار می‌گیرند و نخستین گروه کسانی هستند که شرایط ازدواج جوانی را فراهم می‌کنند، است.

انتهای پیام/ش

جزییات خطبه های این هفته نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار