اربعین همایش بین‌المللی اتحاد و اقتدار مسلمانان جهان

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اربعین یک سفر زیارتی معمولی نیست بلکه همایشی بین المللی است که اقتدار و اتحاد مسلمانان جهان را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: منتظران ظهور در دانشگاه اربعین درس و سبک زندگی را براساس انتظار آموزش دیده اند و تمرین می‌کنند پس اربعین و پیاده روی، تمرین انتظار است.

امام جمعه قزوین گفت: گاهی توان زیارت را داریم و در این مراسم شرکت می‌کنیم، اما اگر شرایط حضور برای کسی فراهم نیست باید به نوعی این علاقه خود را به امام نشان دهد.

وی در ادامه به برجام اشاره کرد و گفت: محصول برجام به دنیا آوردن فرزندان تحقیر، توهین، تعدی و تهدید است و پس از عقد این قرارداد غیر منطبق با دستورات الهی، تحریم‌ها سرعت گرفت.

امام جمعه قزوین افزود: ملت ایران سال هاست که با شعار "مرگ بر آمریکا" نشان داده اند که مذاکره با دولت این کشور دیوانگی است؛ اما برخی‌ها امروز خیلی دیر گفتند که مذاکره با آمریکا دیوانگی است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد:کار آن کسانی که کلام خدا را نادیده گرفته و با سلایق شخصی و منافع گروهی خودشان تصمیم می‌گیرند تا با دشمنان خدا دوستی کنند، دیوانگی است و این را قرآن فرمود: ه و بر آن تأکید کرده است.

وی اضافه کرد: کسانی که به مستکبران اعتماد کردند، حیثیت سیاسی و عقلانی خود را از دست دادند و به اقتدار ملی آسیب جبران ناپذیر و نابخشودنی وارد کردند، زیرا عزت را از غیر خدا طلب کرده اند.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: امام راحل فرمودند که هرگز سلاح مبارزه با آمریکا را زمین نگذارید، یعنی هر زمانی که ما این سلاح را زمین بگذاریم دشمن به ما تعرض خواهد کرد، با این توصیه امام (ره) باید متوجه شویم که چقدر حرف غلطی است که کسی می‌گوید ما موشک نیاز نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: دوران افول آمریکا و محو شدن سیطره استکباری و صهیونیستی فرا رسیده است و خداوند می‌فرماید بگو حق آمد و باطل نابود شد آرى باطل همواره نابودشدنى است.

وی در ادامه با اشاره با اشاره به نامگذاری ۱۳ آبان، به "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" گفت:: در این روز شاهد حوادث مهم تاریخی، چون بازداشت امام خمینی (ره) و تبعید ایشان به ترکیه در سال ۱۳۴۳، حمله رژیم آمریکایی شاه به دانشگاه تهران، به شهادت رساندن دانش آموزان به عنوان ذخایر ارزشمند ملت و مملکت در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ است.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: باید در مراسمی که به نام ۱۳ آبان در هر شهری برگزار می‌شود حضور فعال و گسترده داشت و انزجار خود را به دشمنان خدا و دین اعلام کرد.

وی با اشاره به مناسبت روز فرهنگ عمومی گفت: اگر بخواهیم معروف‌ها را شمارش کنیم یکی از بزرگترین معروف‌ها این است که فرهنگ تولید کالای باکیفیت را گسترش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: فرهنگ مصرف صحیح نیز از مسائلی است که باید در بین مردم تقویت شود، یعنی به خرید کالای بومی خودمان افتخار کنیم.

انتهای پیام/

 

خطبه های نماز جمعه شهر قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.