در هفدهمین دوره مسایقات بین المللی برنامه نویسی انجام شد؛

برگزاری مسابقه دانشجویی با حضور ۱۷۷ تیم در دانشگاه امیرکبیر

دبیر مسابقه برنامه نویسی دانشجویی دانشگاه امیرکبیر از حضور ۱۷۷ تیم از کشور‌های مختلف به طور آنلاین در دانشگاه امیرکبیر خبر داد.

برگزاری مسابقه دانشجویی با حضور ۱۷۷ تیم در دانشگاه امیرکبیربه گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سینا ملکوتی دبیر مسابقه برنامه‌نویسی دانشجویی ACM-ICPC که ظهر امروز با حضور 70 تیم در دانشگاه امیرکبیر برگزارشد گفت: این مسابقه میان تیم‌های دانشگاهی و دانشجویانی از رشته‌های علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و ریاضی ایران و تعدادی از دانشگاه‌های برتر اروپا دانشگاه سوئد و آلمان به طور همزمان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مسابقه شرکت‌کنندگان در قالب تیم‌های سه نفره در یک سایت کامپیوتری بدون ارتباط با محیط خارجی قرار خواهند گرفت.

دبیر این مسابقه افزود: شرکت‌کنندگان پس از پاسخگویی به سوالات و پیاده‌سازی پاسخ را به یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی رسمی مسابقه (C، C++ و Java) به منظور بررسی، برای سیستم داوری ارسال می‌کنند.

ملکوتی تصریح کرد:سپس تیم‌ها بر اساس تعداد سوالات حل شده، جریمه‌های ارسال پاسخ نادرست و زمان حل سوالات،  رتبه‌بندی خواهند شد.

وی عنوان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند جدول رده‌بندی لحظه‌ای را تا قبل از پایان مسابقه به صورت زنده و آنلاین در محل مسابقات مشاهده کنند.

دبیر مسابقه اضافه کرد:این مسابقه برنامه‌نویسی از سال ۱۹۷۰ برگزار و درحال حاضر به‌عنوان معتبرترین و مهم‌ترین مسابقه‌ برنامه‌نویسی دنیا شناخته می‌شود.

ملکوتی گفت:سال گذشته نیز40 هزار و 266 دانشجو از 2 هزار 736دانشگاه و 102کشور جهان در این مسابقه شرکت کرده‌اند.

وی بیان کرد:امسال هم با حضور 70تیم در سایت دانشگاه امیرکبیر،100تیم داخلی و 7تیم خارجی به صورت آنلاین در این مسابقه حضور دارند.

ملکوتی با بیان اینکه حامی رسمی این مسابقات از سال 1997، شرکت IBM است، یادآورشد: برگزارکننده‌ مسابقه‌ برنامه‌نویسی دانشجویی ACM دانشگاه صنعتی امیرکبیر، انجمن علمی دانشجویی دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) به‌عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه صنعتی کشور و یکی از معتبرترین دانشگاه‌های ایران است.

انتهای پیام/

برگزاری مسابقات بین المللی برنامه نویسی دانشجویی در ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار