برگزاری نشست مشترک دبیران کمیته‌های پدافند غیرعامل دانشگاه‌های خراسان رضوی

درنشست مشترک دبیران کمیته‌های پدافند غیرعامل دانشگاه‌های خراسان رضوی ، زمینه‌های مشترک همکاری و نقش آفرینی دانشگاه در حوزه‌ی پدافند غیرعامل مورد برسی قرار گرفت.

برگزاری نشست مشترک دبیران کمیته‌های پدافند غیرعامل دانشگاه‌های خراسان رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید ابوالفضل احمدی مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی،در نخستین نشست مشترک دبیران کمیته‌های پدافند غیرعامل دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: پیش‌دستی در شناخت تهدیدات، آینده‌پژوهی و پایش تحولات موثر بر حوزه پدافند غیرعامل به منظور ایفای نقش فعال در مواجهه با تهدیدات و چالش‌های پیش‌رو، از ارزش‌های اساسی مندرج در سند راهبردی پدافند غیرعامل استان است .

وی با قائل شدن دو نقش سلولی و سیستمی برای دانشگاه، افزود: در نقش سلولی، دانشگاه مشابه سایر دستگاه‌ها می‌بایست به ارتقای مصونیت و کاهش آسیب‌پذیری درونی خود بپردازد ولی آنچه مراد این جلسه است نقش سیستمی دانشگاه در تولید دانش بومی و ارائه خدمات علمی مرتبط به سایر دستگاه‌ها و بخش‌های جامعه می‌باشد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه اقتدار ملی از مسیر اقتدار علمی می‌گذرد، به زمینه‌های مشترک همکاری و نقش آفرینی دانشگاه در حوزه‌ی پدافند غیرعامل پرداخت و گفت : در حال حاضر در سطح کشور در ۴ دانشگاه تخصصی و ماموریت‌گرا، بیش از ۱۱ رشته‌ی مرتبط با پدافند غیرعامل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو جذب می‌کند.

وی افزود: حداقل در 5 رشته‌ی کارشناسی حرفه‌ای نیز در دانشگاه‌های علمی و کاربردی پذیرش وجود دارد ولی با وجود ظرفیت علمی بسیار بالای موجود، هنوز در سطح استان در رشته‌های مرتبط با پدافند غیرعامل پذیرش دانشجو نداریم.

احمدی همچنین حمایت پایان‌نامه‌ها و رساله‌های کارشناسی ارشد و دکتری، امکان بهره‌مندی از طرح کسر خدمت سربازی برای نخبگان و معرفی فارغ التحصیلان ممتاز برای طرح خدمت سربازی را سه موضوع مهم دیگر و مورد توجه سازمان پدافند غیرعامل دانست.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی گفت: به شدت نیازمند به ورود دانشگاه به بحث تولید دانش در حوزه پدافند غیرعامل هستیم و پیشنهاد می‌کنیم دانشگاه‌های استان برای ایجاد انجمن علمی پدافند غیرعامل پیش قدم شوند.

وی افزود: دانشگاه فردوسی به عنوان دانشگاه مادر استان می‌تواند با ایجاد تشکل علمی با سایر دانشگاه‌ها در انعقاد قرارداد طرح‌های پدافند غیرعامل نقش مؤثرتری ایفا نماید.

احمدی افزود: دانشگاه فرهنگیان استان برای پذیرش هسته علمی و قطب پدافند فرهنگی پیش‌قدم شده است و ما انتظار داریم سایر دانشگاه‌ها نیز با توجه به توان عملی موجود و به صورت تخصصی یک یا چند حوزه‌ی تخصصی را انتخاب نمایند و به عنوان قطب علمی استان و پشتیبان دستگاه‌ها در حوزه تخصصی زیربط نقش آفرینی نمایند.

انتهای پیام // ز.ی

 

نشست مشترک دبیران کمیته‌های پدافند غیرعامل دانشگاه‌های خراسان رضوی برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.