در اختتامیه کنفرانس بین‌الملی علمای مقاومت؛

شیخ اکرم الکعبی: مقاومتی که در مسیر «قدس» نباشد، منحرف است

دبیرکل نُجَباء گفت: اگر قطب‌نمای مقاومت به جهتی جز قدس باشد، آن مقاومت منحرف شده و ارزش‌های حقیقی در آن از بین خواهد رفت.

شیخ اکرم الکعبی: مقاومتی که در مسیر «قدس» نباشد، منحرف استبه گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس اتحادیه بین المللی علمای مقاومت با بیان اینکه "مقاومت باید قدس شریف را نماد تمام مقاومت‌ها در عالم باقی نگاه دارد"، تأکید کرد: اگر قطب‌نمای مقاومت به جهتی غیر از مسیر قدس بچرخد، آن مقاومت منحرف شده و ارزش‌های حقیقی در آن از بین خواهد رفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین «أکرم الکعبي» درمورد پیامدهای شوم موجودیت رژیم صهیونیستی اظهار کرد: لازم است امت اسلامی بداند که تمامی ویرانی‌ها در جهان و نیاز ما به مقاومت در فلسطین، عراق، سوریه، یمن و بحرین؛ تنها و تنها به دلیل این غده سرطانی است که در بدن امت اسلام کاشته شده است.

وی همچنین ضمن انتقاد از برخی نظرات مبنی بر بی‌تفاوتی نسبت به مسئله فسطین، گفت: ساده لوحی است اگر کسی تصور کند در فاصله دوری از آنچه در فلسطین رخ می‌دهد قرار دارد، چراکه تمامی حوادث با هم در تاثیر و تاثر هستند و این مساله حتی بر بیرون از جهان عرب و اسلام نیز تاثیر گذار است.

مقام عالی رتبه بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) در ادامه، "وعده بالفور" را "وعده شوم"، توصیف و تصریح کرد: این وعده، منشاء تمامی مصیبت‎هایی است که در یک قرن گذشته بر فلسطین، عرب‌ها و مسلمانان روا گشته است.

شیخ اکرم الکعبی به سخنان اخیر «ترزا می» نیز واکنش نشان داد و گفت: انگلستان به جای آنکه عذرخواهی کند، نخست‌وزیرش در جلسه‌ای در مجلس عوام گفته است ما بخاطر نقشی که در ایجاد دولت اسرائیل داشته‌ایم به خود افتخار می‎کنیم.

وی افزود: انگلستان متن وعده بالفور را بر رئیس جمهور امریکا عرضه کرده بود تا موافقت خود را قبل از انتشار اعلام کند و دولت‌های اروپایی و غربی هم با آن موافقت نمودند. سازمان ملل نیز موافقت خود را اعلام و کشورهای عربی نیز اگرچه موضع اصولی خود را دشمنی با این رژیم اعلام نموده بودند، اما اقدام به برقراری روابط مخفیانه با این رژیم کردند که امروز کم کم این روابط آشکار شده است و تصریحات رهبران‌ صهیونیستی و نیز اسناد و مدارک امریکایی که اخیرا از حالت سری بودن خارج گشته این کشورها را رسوا ساخته است.

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجَباء در پایان درمورد روابط ریاض ــ تل‌آویو، اظهار کرد: اسرائیل و عربستان سعودی هر دو به یکدیگر نیاز دارند، به خصوص در سایه شرایطی که منطقه در آن به سر می‌برد و هردو منافع مشترک فراوانی با یکدیگر دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار