برگزاری ۸۴ دوره آموزشی کشت کلزا در ساری

۸۴ دوره کلاس آموزشی ترویجی کشت کلزا در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، فرزین فرهادی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری از برگزاری ۸۴ کلاس آموزشی ترویجی پودمانی کشت کلزا از آغاز شهریورماه امسال تاکنون در روستا‌های این شهرستان خبر داد و گفت: رویکرد جهاد کشاورزی توسعه کشت دانه‌های روغنی به‌منظور تامین امنیت غذایی و بهداشت جامعه در چارچوب اجرای برنامه‌ های اقتصاد مقاومتی است.

وی درباره افزایش سطح کشت کلزا افزود: برای توسعه کشت کلزا از سوی جهاد کشاورزی تمهیداتی مانند پرداخت به موقع بهاء، ارائه خدمات فنی و حضور کارشناسان در مراحل کاشت، داشت و برداشت به بهره برداران درنظر گرفته شده است.

فرهادی گفت: از ابتدای شهریورماه امسال تاکنون، کارشناسان پهنه مراکز هفت گانه جهاد کشاورزی شهرستان ساری ۸۴ دوره کلاس آموزشی ترویجی پودمانی، ۵۸ جلسه کمیته فنی و ستادی، ۱۷۴ جلسه توجیهی در روستاها، ۳ هزار و ۵۷۷ مورد آموزش انفرادی برای ترغیب کشاورزان و مالکان به کاشت کلزا و ۱۲۰ جلسه توجیهی با دهیاران و بخشداران برای ۳ هزار و ۳۰ بهره بردار برگزار کردند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری درخصوص اقدامات برای اطلاع رسانی کشت کلزا افزود: توزیع ۳ هزار و ۲۴۰ بروشور، نشریه و اطلاعیه ترویجی بین بهره برداران روستا‌های این شهرستان از اقدامات آموزشی ترویجی این مدیریت برای توسعه کشت کلزا در این شهرستان بوده است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: فراگیران در این دوره‌ ها با توصیه‌ های فنی درخصوص کاشت و کوددهی کلزا، آماده سازی کامل زمین برای کاشت، چگونگی نگهداری و مبارزه با علف‌ های هرز، زمان و نحوه صحیح کاشت کلزا، اهمیت افزایش عملکرد در واحد سطح و توصیه‌ های فنی برای تغذیه، تنک کاری و واکاری به‌منظور اقتصادی شدن تولید آشنا شدند.

انتهای پیام/ م

آموزش کشت کلزا برای کشاورزان ساروی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.