خدمت‌رسانی ۳۰۰ بسیجی در موکب امام رضا (ع)

هر شب بیش از ۳۰۰ خادم افتخاری از نیرو‌های مردمی و بسیجیان در زائرسرای موقوفه امام رضا (ع) شهرستان زاهدان و بیش از ۱۰۰ نفر در موکب امام خمینی میر جاوه در حال خدمت‌رسانی به زائران حسینی هستند.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ستاد خبری اربعین سازمان اوقاف و امور خیریه سردار نعمان غلامی؛ مسئول سازمان بسیج سازندگی کشور در بازدید از زائرسرای امام رضا (ع) زاهدان در جریان خدمت‌رسانی این موکب به زائران اربعین حسینی قرار گرفت و اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان پایگاه وحدت و همدلی مردم شیعه و سنی است.

وی افزود: زیارت اربعین در فرهنگ مسلمانان جایگاه خاصی دارد و اعزام زائران غیر ایرانی به استان سیستان و بلوچستان و کشور موقعیت و جایگاه ویژه‌ای بخشیده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی به پیشینه خدمت‌رسانی اهل سنت و محبت آن‌ها به اهل بیت عصمت وطهارت اشاره کرد و گفت: زائرسرای امام خامنه‌ای موقوفه امام رضا (ع) چشم‌اندازی نورانی و معنوی را برای آیندگان ترسیم کرده و اثرات مثبت و سازنده‌ای را به دنبال خواهد داشت.

غلامی به اتحاد، همدلی و انسجام شیعه و سنی در استان اشاره کرد و افزود: در ایام عزاداری امام حسین (ع) همه مردم از تمامی اقشار، خود را خادم زائران حسینی پاکستانی می‌دانند و با حضور در موکب‌های راه‌اندازی شده عاشقانه با دل و جان پای کار آمده‌اند و در حال تکریم و خدمت‌رسانی به آن‌ها هستند.

وی تاکید کرد: در راستای تکریم و خدمت‌رسانی بهتر به زوار حسینی هر شب بیش از ۳۰۰ خادم افتخاری از نیرو‌های مردمی و بسیجیان در زائرسرای موقوفه امام رضا (ع) شهرستان زاهدان و بیش از ۱۰۰ نفر در موکب امام خمینی میر جاوه پای کار آمده و خدمت‌رسانی می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه بسیجیان جهادگر همه همت خود را برای خدمت به زائران بکار بسته‌اند، تصریح کرد: پایگاه‌های اهل بیت (ع) محلی برای انسان‌سازی و ارتقاء معنوی افراد هستند و عظمت و جایگاه اهل بیت (ع) را به نمایش می‌گذارند.

غلامی خاطرنشان کرد: مرزی بودن استان یک نعمت محسوب می‌شود، زیرا افتخار میزبانی از زائران کشور همسایه نصیب مردم شده است.

وی افزود: زائرسرای امام رضا (ع) توقفگاه و مأمنی برای زائران است تا لحظاتی را در آن به استراحت بپردازند و مورد پذیرایی خدام قرار گیرند؛ این ظرفیت فرهنگی با همت اداره اوقاف و امور خیریه ایجاد شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به توسعه خدمات‌دهی به زوار تاکید کرد: جریان‌های مخالف اهل بیت (ع) از این همه شور و اشتیاق واهمه دارند و به این نتیجه می‌رسند که هیچ قدرتی توان مقابله با اهل بیت (ع) را ندارد.

غلامی گفت: جمهوری اسلامی کارنامه درخشانی در تکریم زائران اهل بیت (ع) دارد و این موفقیت با مشارکت دستگاه‌های مختلف و جهادگران بسیجی به‌دست آمد.

وی با تاکید بر این مطلب که سازمان اوقاف و امورخیریه استان دارای پتانسیل‌های بسیار عالی برای خدمت‌رسانی به مردم است و سال به سال این خدمات در حال ارتقاء وافزایش است، افزود: اداره اوقاف پایگاه همبستگی است و جویباری است که آب در یک منطقه نیازمند و تشنه وارد شده تا منطقه را سیراب کند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی خاطر نشان کرد: آنچه ما امروز در این استان شاهدیم عشق و دلدادگی مردم به اهل بیت (ع) است که زمان و مکان وقومیت نمی‌شناسد و این عشق و دلدادگی به اهل بیت (ع) رمز ماندگاری اسلام است.

غلامی یادآور شد: بسیج و اداره اوقاف با نگاه مردمی و تقویت این فرهنگ و باور در جامعه گام برداشته و کار می‌کند که بیشترین زحمات اوقاف در زمینه توسعه و کیفی سازی اراده خدمات به زائران مظلومی است که مظلومیت بر آن‌ها حائز شده است.
 
انتهای پیام/
 

بازدید مسئول سازمان بسیج سازندگی از زائرسرای امام رضا (ع) اوقاف در زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.