مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

صدور سند مالکیت ۶۰۰ رقبه در استان اصفهان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۶۰۰ رقبه در استان اصفهان سند مالکیت صادر شده است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا صادقی  با اشاره به اینکه در استان اصفهان حدود ۴۵ هزار رقبه وجود دارد، اظهار داشت: حدود ۳۰ درصد این موقوفات دارای سند مالکیت است.

وی با بیان اینکه هنوز ۷۰ درصد رقبه‌های استان اصفهان بدون سند هستند، افزود: در سال جاری سهمیه استان اصفهان برای سنددار کردن رقبهها هفت هزار رقبه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه اداره کل ثبت اسناد و املاک همکاری خوبی را برای ثبت موقوفات داشته است، تصریح کرد: امیداریم مدیرکل فعلی در دولت دوازدهم نیز در استان اصفهان ماندگار باشد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون برای ۶۰۰ رقبه در استان اصفهان سند مالکیت صادر شده است، ابراز داشت: باید توجه داشت که تعداد اسناد صادر شده کم ولی از کیفیت بالایی برخوردار بوده است.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه موقوفات رقباتی که با بنیاد مسکن بحث داشتیم به خوبی سند دار شده است، افزود: باید توجه داشت که از ابتدای امسال دو هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی موقوفه استان اصفهان سنددار شده‌اند.

وی با بیان اینکه موقوفه سلطان آباد در شهر خورزوق، اصفهانک ، کلارتان و شهرک اندلان در سال جاری به نام اوقاف سند خورده است، گفت: همچنین ۳۰ جریب از خیابان باهنر با عنوان موقوفه گرک یراق به نام اوقاف سند خورده است و این در حالی است که ۴۵۰ واحد مسکونی در این موقوفه بدون قرار داد با اوقاف ساخته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: تصرفات موقوفه گرک یراق غیر شرعی است و امیدواریم زودتر مستاجران این موقوفه نسبت به انعقاد قرارداد با اوقاف اقدام کنند.

 

انتهای پیام/م

 

۳۰ جریب از خیابان باهنر اصفهان موقوفه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۵:۰۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
اصفهانک موقوفه نیست .